Det er det samme på putsbruket, men det er klart det kan gå galt.

Kiggede jeg også på sjov, og det første der dukkede op er Murbruk B M2,5 art 0112, hvis det er det ts har kigget på? Der hedder produktbladet ganske rigtigt combimix.pdf, men samtidig er der ingenting i selve produktbladet, der tyder på, at det virkelig ER et produkt fra combimix.
Føles mere som at den, der har lagt alle produktblade ind, ikke har været opmærksom på, hvad de navngiver filen til............

Eller så byttede de leverandør og skrev over eksisterende fil...

• Synes
Claes Sörmland og 1 anden
  • Laddar…
I sikkerhedsdatabladet står der udtrykkeligt, at det kommer fra combimix. Det er måske ikke med vilje, men det er unægteligt vildledende, og havde jeg købt dette og fået noget andet end combimix, ville jeg jo være moderat imponeret.

Oj hvor vi havde haft problemer ved en revision, hvis vi ikke havde 110% orden på kemikalier og deres sikkerhedsdatablade på arbejdet...
Nu arbejder man dog i en anden branche.

mexitegel mexitegel sagde:
I sikkerhedsdatabladet står der udtrykkeligt, at det kommer fra combimix. Det er måske ikke tilsigtet, men det er unægteligt vildledende, og havde jeg købt dette og fået noget andet end combimix, ville jeg jo være mådeligt imponeret.
ja se der, det kiggede jeg aldrig på. Ja men så er det vel så enkelt, at det er combimix, der fylder byggmax egne poser så.........EMV varer i byggemarkedet altså.

Har du overhovedet læst tidligere indlæg?

• Wow
  • Haha
  • Synes
Jmeekr og 2 andre
  • Laddar…
Har du overhovedet læst tidligere indlæg?
Jo det har jeg, det var bare et svar på spørgsmålet om produktbladene i sig selv. Hvis det aktuelle byggmax varehus har noget andet på hylderne, så må man nok spørge personalet der, vil jeg tro. Måske er der flere lokale leverandører end hvad hjemmesiden antyder.

Hvis det er utroligt vigtigt, hvad der er i poserne, så foreslår jeg, som du allerede har været inde på, at købe mærkevarer direkte i så fald. Så spiller det jo ingen rolle, hvem der fylder budgetposerne?

• Synes
UffePlåtis
  • Laddar…
Byggmax fanboy her, synes Byggmax er helt OK, hvis man tager det for, hvad det er - de konkurrerer på pris gennem forskellige metoder og sparer på ting som hvor meget og hvor uddannet personale. Kvaliteten på især træet kan variere meget fra et varehus til det næste.

En måde Byggmax holder priserne nede er, at de IKKE binder sig i lange leverandøraftaler, men kan skifte leverandør oftere efter, hvem der tilbyder den bedste pris.

Ved, at jeg har købt både Weber kalkmørtel, Finja grovbeton og en eller anden pose "noname" mørtel, alt forskellige år i det samme Byggmax-varehus. Hæng jer ikke op på, hvad de har på hjemmesiden, for at vide præcis mærke/producent må I gå til butikken. Det stemmer ikke altid overens. Sikkerhedsdatablad etc. er tilgængeligt, sidder det ikke på produktet må man spørge efter det.

Og mange mærker/producenter kører "budgetserier" de sælger til andre forhandlere, mens de bevarer premiummærket til en anden forhandler.

Mit favoriteksempel: Biltema sælger (bemærk min information fra 2018) en svensktillavet fukssvans af ypperlig kvalitet for en spotpris. Mig bekendt er det kun Bahco og Hultafors, der stadig fremstiller fukssvanse i Sverige.

• Synes
roger2011 og 2 andre
  • Laddar…
S Stefan1972 sagde:
Jo det har jeg, det var bare svar på spørgsmålet om produktblade i sig. Hvis det aktuelle byggmax varehus har noget andet på hylden så må man nok spørge personalet der ville jeg tro. Måske er der flere lokale leverandører end hvad hjemmesiden antyder.

Er det utroligt vigtigt hvad der er i poserne så foreslår jeg jo som du allerede har været inde på at købe mærkevarer direkte i så fald. Så spiller det jo ingen rolle hvem der fylder budgetposerne?
Ja, det er utroligt vigtigt hvor det kommer fra eftersom jeg vil have samme producent på alle pudseprodukterne. Skulle det, mod for modning, blive problemer så vil jeg ikke have at det skal være muligt at de skylder fra sig med at det er en anden producent af grundpudsen f.eks. eller omvendt. Faller lortet ned så skal jeg have en part at henvende mig til.

Nu var det tæt på at jeg havde købt mur- og pudsebruk fra Byggmax og suppleret med grundpuds fra Bauhaus som sælger combimix eftersom byggmax ikke har grundpuds i deres sortiment. Det sluttede med at jeg købte på Hornbach i stedet, betydeligt bedre orden og redelighed. På deres egne sække "noname" står det f.eks., at de er produceret af Finja.

• Synes
TRJBerg
  • Laddar…
Men der tænker du nok forkert...........køber du brug hos fx Hornbach, som er deres egne, men det måske står, at de fyldes af Finja, så vil Finja sandsynligvis ikke hjælpe dig, og du vil blive henvist til Hornbach.
Hvis man vil have én og samme leverandør af produkterne og en part at henvende sig til, hvis man får problemer, så skal det nok være deres egne produkter i så fald. I Finja poser altså. Så kan man jo købe dem hvor som helst og alligevel sandsynligvis få hjælp af dem, hvis det går galt.

• Synes
cpalm og 1 anden
  • Laddar…
Hvilken del er det, der er så svær at forstå???? Vi tager det en gang til, havde jeg købt på byggmax ud fra, hvad der står på deres hjemmeside, havde jeg fået forskellige producenter af pudssystemet. Det ønsker jeg ikke som redegjort ovenfor. Selvfølgelig kan man købe sække fra samme producentforskellige indkøbssteder. Men så kan man ikke regne med at få hjælp på samme måde som hvis du køber alt det samme sted fra samme producent. Det siger jo sig selv, hvis du desuden køber sække fra forskellige producenter på forskellige indkøbssteder, så kan du glemme at reklamere overhovedet.

Jeg sætter punktum her, konklusionen er, at man skal være ekstra opmærksom, når man handler på byggmax. For enkelte produkter spiller det i almindelighed mindre rolle, men i dette tilfælde er det produkter, der samarbejder.

• Synes
  • Wow
UffePlåtis og 1 anden
  • Laddar…
Hvad forstår vi ikke? Jeg forstår ærligt talt ikke, hvad du mener, hvis vi skal være præcise...........hvem har sagt, at du skal købe ukendte poser fra Byggmax? Har de sagt, at du skal det? Vil du have det ensartet og fra samme producent, så køb de produkter, du føler dig tryg med. Vi andre fortsætter som vanligt.
Vil du have, at Byggmax ændrer deres oplysninger om deres poser på hjemmesiden, så tag det med dem.

• Synes
UffePlåtis
  • Laddar…
Jeg sætter punktum her, konklusionen er, at man skal være ekstra opmærksom, når man handler hos byggmax. For enkelte produkter spiller det generelt mindre rolle, men i dette tilfælde er det produkter, der arbejder sammen.
Så er det jo også et spørgsmål om, hvor stor forskellen er. Jeg mener, hvis det er slutresultatet, der er vigtigt og ikke processen, hvilket jo ofte er tilfældet med byggeri, hvor vigtigt er det, at alle produkter er fra samme produktserie? Byggeteknik plejer at bygge på principper, med højst mindre forskelle mellem forskellige "systemer". Det plejer at være, at man i værste fald skal læse op på det lidt mere.

Hvis det ikke er et kæmpeprojekt i hundredetusindkronersklassen, du satser på, tør jeg gætte på, at nonameprodukterne vil klare det glimrende. Selv hvis ikke alle er af samme mærke.

Det er ikke SÅ frygteligt high tech at blande beton eller mørtel og hælde i en pose.

• Synes
Vedspisen
  • Laddar…
K
Ja, det er utroligt vigtigt, hvor det kommer fra, fordi jeg vil have samme producent på alle pudsprodukterne. Skulle det, mod forventning, blive problemer, så vil jeg ikke have, at de kan undskylde sig med, at der er en anden producent af rødgrund f.eks. eller omvendt. Hvis skidtet falder ned, skal jeg have én part at henvende mig til.

Nu var det tæt på, at jeg købte mur- og pudsemørtel fra Byggmax og supplerede med rødgrund fra Bauhaus, som sælger combimix, fordi Byggmax ikke har rødgrund i deres sortiment. Det endte med, at jeg købte hos Hornbach i stedet, betydeligt bedre orden og styr på tingene. På deres egne sække "noname" står der f.eks., at de er fremstillet af Finja.
Nævn en gang, en forbruger har haft held med at reklamere et defekt mørtel til en producent.

• Synes
  • Haha
cpalm og 2 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.