61,839 læst ·
190 svar
62k læst
190 svar
Håndværker sjusket?
Karin hvem er firmaet? Tænk på os andre som ikke vil havne i skidtet, du må hænge dem ud!!!
På dette billede ses det at der er en acceptabel sprække mellem dør og gulv ved karmen på hængselsiden. Fordi sprækken er mindre på den side hvor lås/håndtag sidder, og endda, klemmer, skyldes det enten at døren hænger (er skæv) eller at gulvet er ujævnt. Før man retter noget, bør man altid finde ud af hvad der er galt, ellers bliver det ikke godt, det kan endda blive værre. Er dørkarmen skæv, ret den op, er gulvet ujævnt, går i bølger og er for højt, tjek om det ligger for stramt og trykker mod væggene. Hvis man ikke vil eller kan fixe det, kan man måske hæve døren ved at lægge afstandsskiver mellem de nedre og øvre hængselsdele, forudsat at der er plads mellem døroverkanen og dørkarmens overdel.Karinsbostadsrätt sagde:
Tak for tip!N Nisse Hammer sagde:På det her billede kan man se, at der er en acceptabel sprække mellem dør og gulv ved karmen på hængselsiden. Da sprækken er mindre på den side, hvor lås/håndtag sidder, og endda klemmer, skyldes det enten, at døren hænger (er ude af lod) eller at gulvet er ujævnt. Inden man reparerer noget, skal man altid finde ud af, hvad der er galt, ellers bliver det ikke godt, det kan endda blive værre. Er dørkarmen ude af lod, ret den op, er gulvet ujævnt, bølger og er for højt, tjek om det ligger for tæt og presser mod væggene. Hvis man ikke ønsker eller kan fikse det, kan man måske hæve døren ved at lægge afstandsskiver mellem de nederste og øverste hængselsdele, forudsat at der er plads mellem dørens overkant og dørkarmens overdel.
Tak til alle, der har engageret sig i dette spørgsmål og kommet med svar, tips og råd. 
Nu vil jeg gøre et sidste forsøg på at få firmaet til at rette fejlene, hvis intet sker, bliver det ARN. Mange har bedt mig om navn på firmaet, jeg vil løse dette uden at det skal være nødvendigt.
Jeg lavede flere fejl under bestillingen og arbejdet, kommer aldrig til at lave dem igen.
Jeg vil følge op på denne tråd med en afslutning, for alle undrer sig selvfølgelig over dette: hvordan skal det gå? Så indtil den kop te kommer, ønsker jeg alle en dejlig februar og held og lykke med alle byggeprojekter
Nu vil jeg gøre et sidste forsøg på at få firmaet til at rette fejlene, hvis intet sker, bliver det ARN. Mange har bedt mig om navn på firmaet, jeg vil løse dette uden at det skal være nødvendigt.
Jeg lavede flere fejl under bestillingen og arbejdet, kommer aldrig til at lave dem igen.
Jeg vil følge op på denne tråd med en afslutning, for alle undrer sig selvfølgelig over dette: hvordan skal det gå? Så indtil den kop te kommer, ønsker jeg alle en dejlig februar og held og lykke med alle byggeprojekter
Men hvad siger håndværkeren, når du påpeger fejlene?Karinsbostadsrätt sagde:
Tak til alle, der har engageret sig i dette spørgsmål og kommet med svar, tips og råd.
Nu vil jeg gøre et sidste forsøg på at få firmaet til at rette fejlene, hvis intet sker, bliver det ARN. Mange har bedt mig om navnet på firmaet, jeg vil løse dette uden at det skal være nødvendigt.
Jeg lavede flere fejltagelser ved bestillingen og arbejdet, dem vil jeg aldrig gentage.
Jeg vil følge op på denne tråd med en afslutning, for alle undrer sig selvfølgelig over dette: hvordan skal det gå? Så indtil den kop te kommer, ønsker jeg alle en god februar og held og lykke med alle byggeprojekter![]()
Hvad mener du med ikke er indeholdt. Enten har han sømmet tærskler og karme fast, eller også har han ikke. Hvis han har gjort det og det er gjort forkert, så er han ansvarlig.Karinsbostadsrätt sagde:
Jeps. Vi er i en tvist. Skørt, for det er ikke engang store beløb, vi taler om. Men jeg har ingen lyst til at bruge selv 'småpenge', når det er helt uberettiget.S Sir Duke sagde:
...med mere... Jeg har lavet et forslag til afslutning, vender tilbage om hvordan det hele ender.M Mortsken sagde:
Trist at det skal blive sådan her for enkle småting.
Jag personligen skulle också vara väldigt restriktiv när det gäller att hänga ut firmor.Karinsbostadsrätt sagde:
Tack alla som har engagerat sig i denna frågan och kommit med svar, tips och råd.
Nu skall jag göra ett sista försök att få firman att fixa till felen, om inget händer blir det ARN. Många har bett mig om namn på firman, jag vill lösa detta utan att det skall behövas.
Jag gjorde flera misstag under beställningen och arbetet, kommer aldrig göra om dem.
Kommer följa upp denna tråd med ett avslut, för alla undrar såklart detta: hur skall det gå? Så tills den koppen te kommer, önskar jag alla en fin februari och lycka till med alla byggprojekt![]()
Men oftast när man råkar ut för problem av det här slaget handlar det om en firma med flera anställda där kanske någon enstaka person missköter sig. Jag är själv anställd på en mindre snickrarfirma, och vi har ibland råkat ut för att anställa något rötägg som verkade bra, men som gjorde dåliga jobb med kostsamma reklamationer som följd (som vi naturligtvis åtgärdade). I sådana lägen tycker jag att det vore högst beklagligt att hänga ut en hel firma pga en enskild anställds felanden, särskilt efter att vi rättat till felen.
Men i detta fall verkar det vara en ensam person som driver firman, och då är sannolikheten så mycket högre att flera kunder blir drabbade utan åtgärd, eftersom han är sin egen tillsynsman och inte har någon över sig som kan säga ifrån. Särskilt när det gäller de osynliga delarna av ett jobb, som oftast är det mest omfattande och samtidigt de som ofta inte upptäcks innan det är för sent. Firman du anlitat är potentiellt farlig pga detta.
Jag tänker att är han schysst och åtgärdar dina synpunkter på ett acceptabelt sätt och bevisar att han kan bättra sig: fine. Han går fri. Men går han emot dig och eventuellt ARN, så tycker jag personligen att han förverkat sina chanser. Jag skulle sannolikt ha namngett firman i solidaritet till andra. En sådan firma skall inte finnas på marknaden.
Naturligtvis upp till dig och jag dömer dig inte oavsett vad du väljer
Firmaer, der ikke følger ARNs beslutninger, havner på Råd & Röns sorte liste, så TS behøver ikke offentliggøre navnet.lärjungen sagde:
Hvis håndværkeren udbedrer fejlen tilfredsstillende, er det selvfølgelig godt for TS, men der er vel en vis risiko for, at en anden bliver ramt af lignende problemer. Et dilemma der hvordan TS bør gøre.
F.ø. kan man overveje, om håndværkeren er i stand til at udbedre fejlene.
Hvor meget har TS betalt?A anr145 sagde:
Dette job er faktisk ulovligt, hvis ikke TS udtrykkeligt har bestilt fremspringende skruer i dørtrinene, en skæv dør og en halvt fungerende montering af opvaskemaskinen.
Med lidt uheld kan man risikere det. Hvis en persons navn er stærkt forbundet med virksomhedens navn, er der en risiko for, at en domstol ville vurdere en nedsættende udtalelse om virksomheden som bagvaskelse af personen.M Mortsken sagde:
Det gør selvfølgelig, at man bør være forsigtig med at skrive skidt om enkeltmandsvirksomheder.
Jo, jeg kom i tanke om det bagefter, dvs. at firmanavnet ender på den sorte liste, hvis det går imod ARN. Helt rigtigt.P pmd sagde:Firmaer som ikke følger ARNs beslutning ender på Råd & Röns sorte liste, så TS behøver ikke offentliggøre navnet.
Hvis håndværkeren udbedrer fejlene tilfredsstillende, er det selvfølgelig godt for TS, men der er en vis risiko for, at nogen anden vil støde på lignende problemer. Et dilemma i forhold til, hvad TS bør gøre. I øvrigt kan man overveje, om håndværkeren er i stand til at udbedre fejlene.
Men som du siger: Dels er risikoen overhængende for, at en anden stakkel kommer ud for håndværkerens hærværk, selvom han retter fejlene i TS' bolig. Og dels undrer jeg mig lige som dig: Har håndværkeren overhovedet viden nok til at udbedre fejlene? Efter at have set billederne har jeg svært ved at tro det. Jeg har svært ved at acceptere, hvad jeg har set. Jeg ville personligt ikke have samme person i huset igen. Samtidig må man vel ifølge loven tillade håndværkeren at forsøge at udbedre sine fejl for at kunne få udbytte af en eventuel tvist?