62,010 læst ·
190 svar
62k læst
190 svar
Håndværker sjusket?
Bedrevidende
· östergötland
· 2 767 indlæg
F Flummox sagde:
Sømpløk.... Hvilket jeg anser for at være guds straf mod menneskeheden.... Kan næppe blive godt, selvom man ved, hvad man laver....F Flummox sagde:
Jeg begynder mere og mere at falde ind i den kategori også.X Xanthopteryx sagde:
Fik installeret nyt fordelerskab for noget år siden eller to og opdagede, da jeg skulle dreje vandet fra til en bestemt del af huset, at det ikke gik, eftersom hanerne går i pladen. Nåja, tænkte jeg, jeg har i det mindste en let tilgængelig hovedventil, hvis det skulle krise.
Skulle så forleden dag dreje slangen af til jordvarmen for at rense filteret. Opdagede da, at jeg dels ikke kan få al flamingoen, der isolerer koblingerne, væk, fordi det er monteret for tæt mod væggen. Så går det ikke at dreje om ventilerne, eftersom hanerne går i den flamingo, jeg ikke kan tage væk. Så frem med polygrip og skruetrækker i stedet.
Så fandens svært er det vel ikke at i det mindste funktionsteste en ventil efter montering, og hvis det ikke virker, gøre det om og gøre det rigtigt? Sådan arbejder jeg i mit fag.
Usch... Er du en sådan der professionel person, der besidder en form for fagstolthed?tensiden sagde:
Jeg begynder mere og mere at falde ind i den kategori også.
Fik installeret nyt fordeler-skab for et år siden eller to og opdagede, da jeg skulle dreje vandet af til en bestemt del af huset, at det ikke gik, fordi hanerne går i pladen. Jaja, tænkte jeg, jeg har i det mindste en let tilgængelig hovedventil, hvis det skulle krise.
Skulle så her forleden dag dreje sløjfen for jordvarmen af for at rense filtret. Opdagede da at jeg dels ikke kan få al flamingoen væk, som isolerer koblingerne, fordi det er monteret for tæt på væggen. Så går det ikke at dreje ventilerne, fordi hanerne går i flamingoen, jeg ikke kan få afmonteret. Så frem med polygriptang og skruetrækker i stedet.
Så fandens svært er det vel ikke at i det mindste funktionsteste en ventil efter montering, og hvis det ikke virker, gøre det om og gøre det rigtigt? Sådan arbejder jeg i mit erhverv.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 842 indlæg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17,842 indlæg
Covid kom imellem, jeg blev syg osv. og så tænkte jeg på at lade det ligge. Men i december 2021 fandt jeg ud af, at det ikke kun er små sjuskefejl, men fejl der faktisk kan påvirke prisen på min lejlighed. Tærsklerne løsner sig, fandt ud af, at der er gulvlister på væggene osv. osv. Der reklamerede jeg dele af arbejdet. Det landede i en fejlliste, som jeg nu vil have fikset. Det arbejde, der nu er lavet, er altså fejllisten. Jeg går ikke i detaljer, det er ting, der ikke blev gjort nu.P Peternow sagde:
Det begyndte egentlig med, at jeg opdagede, at der ikke er korrekt underlag til parketten. Der er mange forskellige detaljer i denne historie, som jeg vil have lukket.
Hvilken forfærdelig håndværks"hjælp".Karinsbostadsrätt sagde:
Covid kom imellem, jeg blev syg etc og så tænkte jeg at give slip på det. Men i december 2021 fandt jeg ud af, at det ikke kun er små sjusket fejl, men fejl der faktisk kan påvirke prisen på min lejlighed. Tærsklerne løsnet, fandt ud af, at der er gulvliste på vægge etc. etc. Så reklamerede jeg dele af arbejdet. Det landede i en fejliste helt enkelt, som jeg nu vil have rettet. Det arbejde, der nu er gjort, er altså fejllisten. Jeg går ikke ind i detaljer, det er ting, der ikke blev lavet nu.
Det startede egentlig med, at jeg opdagede, at der ikke er korrekt underlag til parketten. Der er mange forskellige detaljer i denne historie, som jeg vil have lukket.
Man undrer sig jo, om det overhovedet er et registreret firma. Det er jo ikke uheld eller sjusk involveret, men så udygtigt, at det grænser til hærværk.
Og det vi diskuterer nu, er altså de mildeste fejl, som de ikke har udbedret?
Hvad er planen nu?
Du skrev et sted, at det er en enmandsfirma. Husker jeg rigtigt? Jeg forstår, at du ikke vil hænge firmaet ud pga. forholdet til personen osv., men samtidig vil denne gøre lignende hærværk hos andre stakkels mennesker, hvis ingen sætter en stopper for det. Jeg bliver helt målløs, når jeg ser billederne. Det er så lavt niveau, at man næsten mistænker, at det er et fup-indlæg. Forstå mig ret, jeg tror dig, men niveauet på udførelsen er så grotesk elendigt, at jeg undrer mig om ikke personen bag det har en form for funktionsvariation (som det så fint hedder i dag).Karinsbostadsrätt sagde:
Covid kom imellem, jeg blev syg osv., og så tænkte jeg at lade det ligge. Men i december 2021 fandt jeg ud af, at det ikke kun er små sjusket fejl, men fejl som faktisk kan påvirke prisen på min lejlighed. Tærsklerne løsner, fik at vide at det er gulvlist på væggene osv. osv. Så reklamerede jeg dele af arbejdet. Det endte med en fejliste simpelthen, som jeg nu vil have fikset. Det arbejde, som nu er gjort, er altså feillisten. Jeg går ikke ind på detaljer, det er ting som ikke blev gjort nu. Det begyndte egentlig med, at jeg opdagede at der ikke findes korrekt underlag til parketten. Der er mange forskellige detaljer i denne historie, som jeg vil have afsluttet.
Haha, ja fandeme du har ret! At man kan være så gennemrådden ondskabsfuld som håndværker. Nu er det ikke længere bare dårligt lavet, nu er det grænsen til sabotage.plåtrickard sagde:
lärjungen sagde:
Du skrev et sted, at det er en enmandsfirma. Husker jeg rigtigt? Jeg forstår, at du ikke vil hænge firmanavnet ud pga. relationen til personen etc., men samtidig vil denne person begå lignende hærværk hos andre stakler, hvis ingen sætter en stopper for det. Jeg bliver helt målløs, når jeg ser billederne. Det er så lavt niveau, at man næsten tror, det er et fake indlæg. Forstå mig ret, jeg tror dig, men niveauet for udførelsen er så grotesk dårligt, at jeg undrer mig, om ikke personen bag har en form for funktionsvariation (som det så pænt hedder i dag).[/QUOTE
Ja, det der efterarbejde blev jo ikke særlig vellykket. Tænker, at svar på min feedback kommer nok efter weekenden. Beslutter næste skridt efter det.
Du har et billigt vaterpas som sandsynligvis ikke er præcist, så for en sikkerheds skyld skal du vende det og måle fra "to sider", tænk polvending. Er vaterpasset korrekt, skal boblen ligge ens i begge målinger, og er det, du måler, i lod eller vater, skal boblen ligge midt mellem stregerne.Karinsbostadsrätt sagde:
Når du tjekker døren, skal du måle, om dørkarmen hælder ind eller ud af et rum samt om den er i lod "sideværts" i dørhullet. Mål først på hængselssiden; den er vigtigst, den skal være vandret i begge ledder, ellers hænger døren nedad eller stiger, når du åbner den. Tjek også karmens side, hvor låseblikket sidder; den skal naturligvis også være i lod i begge ledder. Måske lidt overkurs, men tjek også, at tærsklen er i vater, og at sprækkerne rundt om døren er jævnbrede, når døren er lukket. Er de ikke det, så bed nogen, der har en karmskruenøgle, om at justere dørkarmen for dig.
Du bør også løsne alle gulvlister for at tjekke, at afstanden mellem gulv og væg er stor nok overalt. Er det for trangt, og "snedkeren" ikke fixer det for dig, så køb en billig sav, et multiværktøj, fx Biltemas til 299 kroner, det er let at fixe selv. Prøv også at finde en ven/bekendt, der er kyndig i snedkeri, til at hjælpe dig med at få alle disse vanvittige brølere fixet, og hvis det ikke bliver fixet, kræv halvdelen af pengene tilbage og "hæng ham ud". Gør det ikke kun for din egen skyld, men tænk også på alle andre stakler, der bliver snydt af ham i fremtiden. Held og lykke, stå fast!
Husejer
· HISINGS BACKA
· 175 indlæg
Den nemmeste måde at fikse døren, der skraber, er at løfte den af og sætte en skive på hængslerne, så kommer døren højere op. Tjek først, at der er plads mellem karmen og dørens overkant, der skal sandsynligvis kun være et par millimeter.