26,644 læst ·
97 svar
27k læst
97 svar
Forslag til indbrudsforstærkning af eksisterende muret Lecavæg?
- Status
- Not open for further replies.
Findes en tråd om beskyttelse i vægge (primært for tilfælde hvor en terrorcelle kører i et køretøj og skyder mod huse langs vejen).
Men den, der ikke vil tro, tror ikke engang når man har en mappe fuld af "løghistorier fra tingretter og højere retter". Men nu, 20 år senere, har man nok brug for hundreder af højskolepoint i kriminologi, helst fra Södertörns højskole, for at tro, at det som sker, ikke sker.
Der findes folk, der har et behov for at finde nogen at hakke på. Nogen der skiller sig lidt ud fra mængden. Et lille angreb, så kan man få nogle tommelfingre opad fra ligesindede. Det gør underværker for signalstofferne.E EI30-SaC sagde:
Det har du ret i. Læs fri media i stedet og frem for alt, kontroller kilderne. For et par årtier siden faktatjekkede jeg et tidsskrift, der hedder SD-Kuriren. Jeg bestilte dommene fra tingretter og højere retter rundt om i landet og kunne konstatere, at rapporteringen svarede til kilderne. (Netop dette tidsskrift var kendetegnet ved, at der forekom enkelte sarkastiske formuleringer om gerningsmænds baggrund, mens medier som Expressen i stedet er kendetegnet ved, at signalement forties, undtagen når gerningsmanden har nået at få statsborgerskab. Så misser man aldrig at påpege, at gerningsmanden er "svensk". De gange, en mistænkt er blond eller blåøjet, bliver det kagefest på redaktionen.)B Byggdjuret sagde:
Men den, der ikke vil tro, tror ikke engang når man har en mappe fuld af "løghistorier fra tingretter og højere retter". Men nu, 20 år senere, har man nok brug for hundreder af højskolepoint i kriminologi, helst fra Södertörns højskole, for at tro, at det som sker, ikke sker.
Så gør du rigtigt ifølge overlevelsespræsten. Hunde skal være formålsbestemte, trænede og to i antallet.L leifa.k sagde:
Hvis man kan engelsk, er denne også interessant:Altaböke sagde:
Senest redigeret:
Medmindre du har gode kontakter, ser jeg dette som en stor svaghed i din plan. Tænk dig selv, hvis du var en kønscertificeret lav-affektivs hen-politibetjent, der næppe har løbet 3 kilometer på 9 minutter men har den rette værdigrundlag. Ville du så tage ud og forstyrre nogle livsfarlige Orten-fyre, der "ved hvor din postkasse bor", eller ville du hellere tage ud og anholde en frustreret fattigpensionist, der har skrevet neger på Facebook? Danskerne må indse, at de ikke har staten på deres side. Det du har brug for er, hvad preppers på engelsk kalder Mutual Assistance Group. Og I behøver ikke stole på internettet eller mobilnetværket.T Trulli sagde:
En helt almindelig onsdag morgen i Älvsjö: "Knivbevæbnet mand brød ind hos familie".
Ikke let at holde styr på, hvor mange lignende hændelser der er sket denne uge, men hvis vi skal tro kriminologerne på Byggahus:
Ikke let at holde styr på, hvor mange lignende hændelser der er sket denne uge, men hvis vi skal tro kriminologerne på Byggahus:
- Børnefamilien, der bor i rækkehuset, har annonceret på sociale medier, hvilke rigdomme de har, og så må børnene regne med at blive vækket af glasskår
- De har selv skylden for ikke at have flyttet til et område, hvor sådan noget ikke sker
- Det er kun Expressen, der fremhæver det negative, alle burde bare læse nyheder om mellon i stedet
- Familien er paranoide, hvis de troede, dette kunne ske for dem
Hvad vil du egentlig sige med dette indlæg?R bossebyggarn sagde:En helt almindelig onsdag morgen i Älvsjö: "Knivbevæbnet mand brød ind hos familie".
Ikke let at holde regnskab med, hvor mange lignende hændelser der er sket denne uge, men hvis vi skal tro kriminologerne på Byggahus:
Har jeg forstået det rigtigt?
- Børnefamilien, der bor i rækkehuset, har skiltet på sociale medier om, hvilke rigdomme de har, og så må børnene regne med at vågne op af glasskår
- De må skyde skylden på sig selv for ikke at have flyttet til et område, hvor sådan noget ikke sker
- Det er kun Expressen, der fremhæver det negative, alle burde læse nyheder om mellon i stedet
- Familien er paranoide, hvis de troede, at dette kunne ske for dem
At jeg synes det er frygteligt usympatisk, uempatisk og uvidende at sidde her og raljere og påstå, at alle der tror, at dette kan indtræffe er skøre og paranoide. Samtidig som lignende frygtelige hændelser indtræffer alt oftere og påvirker virkelig mange mennesker.Jonatan79 sagde:
Min følelse er mere at mange syntes det var ret overdrevet at bygge om sitt hjem på den måde som TS planlagde. Der findes forskellige måder at holde ballademagerne ude...R bossebyggarn sagde:
Og dette på trods af, at ingen her ved noget som helst om TS baggrund og situation og trusler. Og til trods for at TS var tydelig med, at han ikke ønskede kommentarer omkring dette, men kun ønskede byggedråd. Alligevel skulle folk komme med og nedgøre og latterliggøre.Jonatan79 sagde:
Men det var fremfor alt ikke den aspekt, jeg reagerede på. Det var alle dem, der hånler af, at man påstår, at sådanne hændelser sker og i princippet giver de ramte skyld, fordi de "burde flytte".
Tillykke til jer, der tror, at dette er science fiction, men for mange andre er det desværre hændelser, man knap nok løfter et øjenbryn over, når de sker endnu en gang i nærområdet. At raljere på andres bekostning, bare fordi man ikke kan sætte sig ind i deres situation, er ret usympatisk. At påstå, at sådant kun sker, hvis man skilter med sine penge, samtidig med at man ser overskrift efter overskrift om endnu en 90-årig, der er blevet overfaldet og røvet i hjemmet eller en børnefamilie, der vågner af glasskår, er ret usmageligt.
Men nyhedsrapporteringen siger ingenting, har jeg lært her, fordi de kun fremhæver det værste. Hvis der nu ikke er sket nogen stigning, kan man alligevel undre sig over, hvorfor medierne ikke så en nyhedsværdi i disse hændelser for nogle år siden.
Senest redigeret:
Administrator
· Skåne
· 8 677 indlæg
Diskussionen er sporet ud i off topic, og TS har forladt tråden. Lukker den derfor.
Vores diskussionsregler:
/Moderator
Vores diskussionsregler:
https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/
/Moderator
Senest redigeret: