Den eneste langvarige last, som spær udsættes for, er egenvægten, og den er jo ret begrænset i forhold til snelaster. Jeg gætter på, at målafvigelserne (som jo er små) snarere skyldes tørring. Det er nok det, du skal have i fokus, når du bestiller nye.

J justusandersson sagde:
Den eneste langvarige belastning, som spær udsættes for, er egenvægten, og den er jo ret begrænset i forhold til snelast. Jeg gætter på, at mål afvigelserne (som jo er små) snarere skyldes tørring. Det er nok det, du skal have i fokus, når du bestiller nye.
Topsvar! Lyder meget logisk!

Mvh Andreas

Jeg tror ærligt talt, at 2-5mm falder inden for fejlmargenen alligevel.

• Synes
lärjungen
  • Laddar…
5 mm er vel under en snedkers præcision? Gør de nye i henhold til tegningerne, ellers bliver det en kopi af en kopi.

Hvorfor bestille nye? Bare en masse unødvendigt nedrivningsarbejde..
Søm nye underflanger/trækbånd i den ønskede hældning, supplerer med de nødvendige diagonalstag mellem over- og underramme, sav af eksisterende underrammer, spred og gips....
Har konstrueret sådan nogle gange, er ikke meget kompliceret, hvis du får tingene op på loftet.

Hvor høje bliver de nye spær i kippen?
Kan du komme til Remmene hvor spær hviler?

Mvh Alex

Workingclasshero Workingclasshero sagde:
Skruv du sømplader.
Feltema/Bilbuttericks har billige sømplader.
Købte billigt på Bxxxmax og målene til alle sider må have været fra en eller anden rumænsk bygning 1975 men man får, hvad man betaler for...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.