Her er et lidt klarere billede - man ser, at mønsteret på siden ser ud til at være forskelligt på halvdelen af skiven. Diagonale snit på den øvre halvdel og horisontale på den nedre. Der er startet en lille interessant diskussion her nu på arbejdet om, hvad dette egentlig er...

Sort overflade nær et vindue, med et mønster af diagonale snit på øvre halvdel og horisontale snit på nedre halvdel; mærket "LX1c1 Gr.12" på siden.

• Sort køkkenbord med forskellig mønster, diagonale snit på øvre halvdel og horisontale på nedre, nær et vindue.
Senest redigeret:
Staffans2000
Snitten er fra saven som engang i tiden skar pladen.

Jo jeg tænkte mere på at snittene er forskellige for halve pladen. Tænkte om noget vidner mere eller mindre for at det er eternit eller noget andet

Det ser ud som om man har savet ret groft og så slebet kanten til.

• Synes
mexitegel
  • Laddar…
Nu har jeg jo lidt speciel humor, men hvis jeg var bekymret for asbeststøv og ingen lyttede til mig, ville jeg tage en engangsoverall og åndedrætsmaske på og arbejde videre præcis som vanligt.

Ja jeg antager, at det "desværre" er det... eternit føles som noget, man ikke vil have på sit kontor...

Jeg ved, at det er et arbejdsmiljøproblem og ikke en gift, men alligevel

H hullan sagde:
Ja jag antar att det ”tyvärr” är det... eternit känns som något man inte vill ha på sitt kontor...

Jag vet att det är ett arbetsmiljöproblem och inte ett gift, men ändå
Det är inget arbetsmiljöproblem förrens man ska riva ut dem. Du kan lugnt jobba kvar!

H hullan sagde:
Ja jeg antager at det ”desværre” er det... eternit føles som noget man ikke vil have på sit kontor...

Jeg ved at det er et arbejdsmiljøproblem og ikke en gift, men alligevel
Beton støver også når man river det. Alligevel opholder folk sig i betonbygninger dagligt uden at blive nervøse...

useless useless sagde:
Beton støver også, når man river det. Alligevel opholder folk sig i betonbygninger dagligt uden at blive nervøse...
Du har selvfølgelig helt ret. Jeg overvejer bare, om denne udsavning til ventilerne er lavet bagefter og om den påvirker materialets tilbøjelighed til at smuldre og støve i kanterne? Eller er det lige så ”fast”, selvom man en gang har bearbejdet det bagefter?

Hvordan gør du med alt, der findes i den almindelige luft 24/7 hvor du end går, det er femhundredeelleve milliarder gange flere partikler, end hvad din vindueskarm vil afgive i løbet af hele sin levetid alligevel.....
Asbest er ligesom stadig et naturprodukt. Der findes partikler omkring os hele tiden, ligesom der findes skimmelsporer omkring os hele tiden plus alt andet da..........

H hullan sagde:
Du har selvfølgelig helt ret. Jeg overvejer bare, om denne udskæring til ventilerne er lavet efterfølgende, og om den påvirker materialets tilbøjelighed til at smuldre og støve i kanterne? Eller om det er lige så “fast”, selvom det er blevet bearbejdet efterfølgende?
Du behøver ikke at være bekymret, det er kun mens man bearbejder det, at der er en risiko.

Ja, pladen er 'homogen', så der kommer ikke en anden porøsere overflade frem ved at save et hul.

T
H hullan sagde:
Her er et lidt tydeligere billede - man ser, at mønsteret på siden ser ud til at være forskelligt på halve skiven. Diagonale snit på den øvre halvdel og horisontale på den nedre. Der er nu opstået en lille interessant diskussion her på arbejdet om, hvad dette egentlig er...

[billede]
asbest er kun farligt, hvis man er bange for det / mvh rørmockare💪

• Haha
Stickan56
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.