Apropos luftledning.

Muligt at det hænger sammen med hvilken leverandør man har for da vi byggede nyt nu i foråret var de i hvert fald villige til at trække luftledning, at vi så valgte at gøre det på en anden måde var vel mest for at slippe for luftledning som jo ikke altid er så kønt osv.

Det sjove var at først betale el-selskabet for at flytte en pæl og så betale for pælen igen til Telia eftersom både el og tele går i de samme pæle..
10 timer projektering fra Telias side føltes ikke heller helt hundrede, vi taler jo trods alt om en flyttet pæl. Hvad de gjorde var at el-folkene hakkede ledningerne af, flyttede pælen og så kom Telia og satte dem op igen.

//Markus
 
Vi havde lidt mere held med at flytte stolper
Vi har luftledning til huset nu, vi skal flytte centralen og så grave el & tele ned. Eftersom både el og tele ledninger har nogle år på bagen og de hænger i hver sin stolpe 6-7 meter fra hinanden ringede jeg el- og teleselskabet og spurgte om de kan "ordne lidt". Begge var ude og kigge på trækningerne og begge sagde "vi kan nok flytte, men så må du betale for det". F-n tænkte jeg, samtidig konstaterede tele fyren at de har et gammelt blykabel, som bør udskiftes, og de ville samtidig trække om tele lidt. En stolpe mindre på grunden...
Da jeg og tele fyren kiggede på ny stolpeplacering, havde elselskabets fyre opdaget, at de har for tyndt kabel til to abonnenter, så de må udskifte en del. Jeg fik dem samtidig til kabeludskiftningen at flytte stolpen, der står midt på græsplænen, til grundgrænsen...
Så med tanke på at have haft to stolper på grunden, hvoraf den ene midt på græsplænen, til at have én ved kanten af grunden, så er jeg ret tilfreds, desuden koster det mig ikke noget ekstra..  ;D

Edit: Det var vist lidt off-topic... ;)
 
Matti sagde:
Edit: Det var vist lidt off-topic...  ;)
::) Ikke så det generer. ;) ;D
 
takker  ;)

edit: og dette var absolut ikke off topic.. :D
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.