11,745 læst ·
48 svar
12k læst
48 svar
Byggstrømskab ?
Vi koblede direkte på elmåleren. Den lille byggecentral var central nok...Bob_the_builder sagde:
Kalle dussin og Bob the builder, hvor meget tror I omtrent, at I sparede på jeres "fiffige" løsning?
Faaan at jeg ikke er kyndig på el, jeg hænger stadig ikke rigtig med næsten hehehe. Må vel ringe til en elektriker og høre ellers.
??? :-/
Faaan at jeg ikke er kyndig på el, jeg hænger stadig ikke rigtig med næsten hehehe. Må vel ringe til en elektriker og høre ellers.
??? :-/
Som sammenligning kan jeg nævne, at vi lejede elskabe af Vattenfall (netejeren) og betalte 700 kr./måned (inkl. moms) for den lille fornøjelse.
Et tip er at anmelde kabelanvisning hos din netejer, inden byggeriet starter, det koster intet. Gør du ikke det, risikerer du at skulle betale for reparationerne af en eventuel opgravet kabel.
Et tip er at anmelde kabelanvisning hos din netejer, inden byggeriet starter, det koster intet. Gør du ikke det, risikerer du at skulle betale for reparationerne af en eventuel opgravet kabel.
Latterligt mange penge, mere ved jeg ikke. Vattenfall tager MINDST 3 tusinde for at koble bygge-el til. I mit tilfælde havde det ikke engang været en mulighed. De påstod, at de kun kobler en kabel ved nærmeste elskab, hvilket (inden jeg fik mit) var 200 meter væk. Jeg har ikke engang turdet overveje, hvilke kabelarealer der ville kræves på den afstand. At have 200 meter kabel liggende i skoven (samt over/under en vej) under byggetiden som bliver MINDST 18 måneder føltes desuden ikke aktuelt...M@ZE sagde:
Bob the Builder og K12, har brug for jeres råd!
Jeg ringede lige til Vattenfall, som er leverandør af el i min kommune. Når det gælder byggestrøm, fik jeg dette svar:
Vattenfall kommer og tilslutter og afbryder byggestrøm = 2800:-
Tilslutningen når alt er klart = 18.000 inkl. moms.
Leje af byggeskab = 630:-/md, almindeligt elforbrug (almindelig eltaks ved forbrug).
Tilslutningen på 18.000 kunne jeg aldrig slippe for, sagde han.
Nu betaler man almindelig eltaks for byggestrømmen, tidligere var det forbrug meget højere.
Nu er jeg helt forvirret efter at have læst jeres "work around" og hvad Vattenfall svarede
??? :-/
Jeg ringede lige til Vattenfall, som er leverandør af el i min kommune. Når det gælder byggestrøm, fik jeg dette svar:
Vattenfall kommer og tilslutter og afbryder byggestrøm = 2800:-
Tilslutningen når alt er klart = 18.000 inkl. moms.
Leje af byggeskab = 630:-/md, almindeligt elforbrug (almindelig eltaks ved forbrug).
Tilslutningen på 18.000 kunne jeg aldrig slippe for, sagde han.
Nu betaler man almindelig eltaks for byggestrømmen, tidligere var det forbrug meget højere.
Nu er jeg helt forvirret efter at have læst jeres "work around" og hvad Vattenfall svarede
??? :-/
Pja, nu har du lidt at tænke over. 
At du nu kan køre på almindelig eltaks er jo meget godt.
Hvilken type målerskab skal du have til huset?
Skal du have et udenpåliggende, kan du jo installere alt i det og spare 2800:- plus leje af byggestrømskab. Sæt det på en stolpe og skru det fast på facaden, når du er klar.
Skal du have et indbygget målerskab falder lidt af ideen, eftersom det skal installeres på stedet, hvilket betyder, at kablerne skal ud og i igen og plomberes om. Men det kan betale sig afhængigt af omkostningerne for det (elbærket her tager en tusindel for det) og hvor længe du tænker at leje byggestrømskabet.
At du nu kan køre på almindelig eltaks er jo meget godt.
Hvilken type målerskab skal du have til huset?
Skal du have et udenpåliggende, kan du jo installere alt i det og spare 2800:- plus leje af byggestrømskab. Sæt det på en stolpe og skru det fast på facaden, når du er klar.
Skal du have et indbygget målerskab falder lidt af ideen, eftersom det skal installeres på stedet, hvilket betyder, at kablerne skal ud og i igen og plomberes om. Men det kan betale sig afhængigt af omkostningerne for det (elbærket her tager en tusindel for det) og hvor længe du tænker at leje byggestrømskabet.
Ved I hvor man kan leje skabe? Sollentuna Energi tager 1000 kr for at koble byggestrømmen ind, så det var ikke så dyrt. Derimod lejer de ikke skabe ud.
