Nogen der har nogen forstand på hvordan det fungerer med byggestrømmen. Jeg skal leje byggestrøms skab osv. Nogen der kender et godt sted i Kbh. at leje sådan noget billigt?

Og .. hvem tilslutter skabet osv.? Vattenfall, elektriker eller hvordan fungerer dette?
 
Dette var tilsyneladende en svær nød at knække hehe :-/
 
Sæt facademålerskabet, du skal have senere, på en pæl og bed en elektriker trække en 380 handske ud på undersiden. Så beder du elselskabet om at tilslutte den. På den måde undgår du byggestrømsomkostningen – du fører nemlig strømmen ud til en byggecentral model mindre, indtil du er klar til at tilslutte centralen inde i huset. Hvis det er indfældet, bliver det lidt værre, men ikke værre end at elselskabet må komme ud og plomberer installationen igen. Med denne fremgangsmåde sparer du en hel del penge, for byggestrøm plejer at være dyrt...
 
Vi var nødt til at tage dette gennem en elektriker. Et elfirma skal nemlig underskrive en slags attest og sende til kommunen (eller om det var til elselskabet?) og det kunne vi ikke gøre selv. Derefter lejede vi elskabet af elfirmaet.

Men det er måske forskelligt i forskellige kommuner?! Du må håbe på svar fra nogen, der har bygget uden at have en husleverandør involveret - et helt eget byggeri.
 
Hvor overrasket blev jeg, da KarlXII:s svar nåede før mig, selvom jeg var så hurtig! Vi skrev tilsyneladende på præcis samme tid.
 
Sæt facademålerskabet, du skal have senere, på en stolpe og bed en elektriker om at trække en 380 handske ud på undersiden. Så beder du elselskabet om at tilslutte det.
På den måde slipper du for byggestrømsomkostningen - du kører nemlig strømmen ud til en mindre byggecentral, indtil du er klar til at tilslutte centralen inde i huset.
Er det indfældet, bliver det lidt værre, men ikke værre end at elselskabet må komme ud og plomber installationen om.
Med denne fremgangsmåde sparer du en hel del penge, for byggestrøm plejer at være dyrt...
Jösses .. hajjar næsten nada faktisk hehe.
 
Vi har fået en prisoplysning for nylig fra Vattenfall på
byggestrøm, 3600:- + moms. (derefter tilkommer 14400:- for ordinær eltilslutning)
Installation skal udføres af en autoriseret elektriker.

'// Merlin

Ps
prisoplysning gælder Haninge kommune.
Ds
 
Vi har fået en prisoplysning for nylig fra Vattenfall på
byggeelektricitet, 3600:- + moms. (derefter tilkommer 14400:- for almindelig eltilslutning)
Installation skal udføres af en autoriseret elektriker.
Er 3600:- + moms et gebyr Vattenfall tager for at tilslutte noget eller?

14.400:- for installationen af skabet?

Undskyld at jeg virker lidt tung som satan.. men det her med byggeel og skabe og tilslutning osv. har jeg desværre ikke så godt styr på ???
 
Bob_the_builder
OK, så her da:

Byggström er jo en midlertidig tjeneste, som elnettsselskabet tilbyder. Du lejer en tilslutning i en begrænset periode. Denne tilslutning termineres i en transportabel elcentral. Fra denne trækker du så videre kabler til en egen lille byggcentral ("Biltema").
Når du er færdig med byggströmmen, dvs klar til at forbinde huset permanent, betaler du tilslutningsafgift til elnettsselskabet (15-20000 i tætbebygget område).

Det Kalle dussin taler om er at gøre dette direkte. Både han og jeg har anvendt metoden. Mange skønne tusindlapper er der at spare. Du køber altså et facademålerskab (hvis det ikke indgår i husleverancen), køber en halv stolpe, graver den ned på et passende sted og skruer skabet op. En elektriker kommer der og skruer et trefaset stik op under skabet (eventuelt skal der sidde en lille central i skabet, man må måske ikke tilslutte direkte på måleren. Carl, hvad gælder?), besigtiger og sender derefter en færdigmelding til elnettsselskabet, som kører ud og monterer elmåleren. Nu har du strøm og kan selv trække et 16 amp-kabel til din Biltema-byggcentral. Du har lige sparet et ANTAL tusindlapper på leje af byggstrømstilslutning og skab. Fantastisk, ikke?
 
Hvad siger man
Bob nåede forbi............... ;D ;D
 
Bob_the_builder
Hurtig? Det gik lynhurtigt! :)
 
Satan !! her var der aktivitet må jeg sige :)

Takker og bukker gutter .. ved ikke hvad jeg skulle gøre uden jer :)
 
Save uden EL...........???? ;) ;)
 
Bob_the_builder sagde:
OK, så her da:

Byggström er jo en midlertidig tjeneste som elnettselskabet tilbyder. Du lejer en tilslutning i en begrænset tid. Denne tilslutning termineres i en bærbar elcentral. Fra denne trækker du så videre kabler til en egen lille byggcentral ("Biltema").
Når du er færdig med byggströmmen, dvs klar til at tilslutte huset permanent, betaler du tilslutningsafgift til elnettselskabet (15-20000 i tætbebygget område).

Det Kalle dussin taler om er at gøre dette direkte. Både han og jeg har anvendt metoden. Mange skønne tusindlapper kan spares. Du køber altså et facademålerskab (hvis det ikke indgår i husleverancen), køber en halv pæl, graver den ned på et passende sted og skruer skabet op. En elektriker kommer derud og skruer et trefase-stik op under skabet (måske skal der sidde en lille central i skabet, man må måske ikke koble direkte på måleren. Carl, hvad gælder?), besigtiger og sender så en færdigmelding til elnettselskabet, som kører ud og monterer elmåleren. Nu har du strøm og kan selv trække et 16 amp-kabel til din Biltema-byggcentral. Du har lige sparet et ANTAL tusindlapper på leje af byggstrøm-forbindelse og skab. Fantastisk, ikke sandt?
Wow. Hvor mange point i pædagogik har du egentlig læst? ;)
 
Bob_the_builder
Jeg lever af at forklare ting for folk.  ;)

Hvordan var det med din installation, var du nødt til at sætte en central i skabet, eller MÅ man tilslutte direkte på måleren?

I mit eget tilfælde var det ikke aktuelt, da vi havde en lille bygning på grunden, hvor vi har elcentralen+16-amputtaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.