11,746 læst ·
48 svar
12k læst
48 svar
Byggstrømskab ?
Okay, jeg troede Vattenfall kun udlejede til deres egne kunder. Nu har jeg besluttet mig for at gå direkte til det rigtige facademålerskab. Jeg fandt skabe til leje hos Hyreshuset, men det blev så utroligt dyrt.
Nej, det plejer at være store metalkabe. Det er jordledningen, der skal afsluttes i skabet. Der er sandsynligvis tre smeltepropper og en elmåler. Desuden er der noget passende stikudtag til din Elbjörn i skabet (rød trefasekontakt, 16/32 A). Jeg har jo aldrig lejet sådan et skab, så det her er bare nogenlunde kvalificerede gæt. :Said sagde:
Sollentuna Energi tillod mig ikke at tilslutte den "rigtige" strøm direkte uden jeg skal have byggestrøm først. Men deres omkostninger var jo 1000 kr for til- og frakobling så det var jo ikke så dyrt sammenlignet med de andre leverandører. Jeg fik bruge det rigtige skab alligevel så jeg slap for lejen af skabet! Tak for alle tips!
Passer på at indsætte et lille spørgsmål i denne eminente tråd;
Hvis sommerhuset, som man (vi) ejer allerede er tilsluttet elnettet, er der vel ikke behov for nogen yderligere tilslutningsafgift til villaen? Iogforsej skal sommerhuset efter midsommer men det skal vel ikke spille nogen rolle?
Hvis sommerhuset, som man (vi) ejer allerede er tilsluttet elnettet, er der vel ikke behov for nogen yderligere tilslutningsafgift til villaen? Iogforsej skal sommerhuset efter midsommer men det skal vel ikke spille nogen rolle?
sidder her og forundres over al den viden, der findes her, så jeg tænkte at spørge om en helt anden ting om el tilslutning.
Vi har i dag luftledning frem til den lille hytte, der findes på den grund, vi skal bygge på, og har hørt fra nogen, at man ikke må beholde denne, men skal grave ledningen ned, selvom det ligger uden for lokalplanlagt område ved nogen, om dette passer ???
det føles jo ligesom lidt unødvendigt
Vi har i dag luftledning frem til den lille hytte, der findes på den grund, vi skal bygge på, og har hørt fra nogen, at man ikke må beholde denne, men skal grave ledningen ned, selvom det ligger uden for lokalplanlagt område ved nogen, om dette passer ???
det føles jo ligesom lidt unødvendigt
Har i dag ringet til vores netværksselskab og de gør IKKE tilslutning af den normale strøm, hvis ikke skabet sidder fast på huset.....
Med andre ord er det byggestrøm, der gælder, og jeg overvejer som en anden har gjort i tråden: Kan jeg købe en lille central hos Classe og sætte op i et metalskab og tilslutte fra dette? Eller skal man leje et dyyyrt skab for at kunne få strøm under byggeriet?
Forsøgte at få et svar fra fyren på elselskabet, men surere rakker skal man lede længe efter....
Med andre ord er det byggestrøm, der gælder, og jeg overvejer som en anden har gjort i tråden: Kan jeg købe en lille central hos Classe og sætte op i et metalskab og tilslutte fra dette? Eller skal man leje et dyyyrt skab for at kunne få strøm under byggeriet?
Forsøgte at få et svar fra fyren på elselskabet, men surere rakker skal man lede længe efter....