Vattenfall udlejer skabe:

Leje af byggestrømsskab = 630:-/md., almindeligt elforbrug (almindelig eltakt ved forbrug).
 
Okay, jeg troede Vattenfall kun udlejede til deres egne kunder. Nu har jeg besluttet mig for at gå direkte til det rigtige facademålerskab. Jeg fandt skabe til leje hos Hyreshuset, men det blev så utroligt dyrt.
 
Bob_the_builder
Rigtige beslutning. :)
 
Bob_the_builder
Said sagde:
Hvad for slags skab er det??
Kan man arrangere et selv eller SKAL man leje et??
Er det tilstrækkeligt med et lille som dette:

(Elbjörn Mini)
Nej, det plejer at være store metalkabe. Det er jordledningen, der skal afsluttes i skabet. Der er sandsynligvis tre smeltepropper og en elmåler. Desuden er der noget passende stikudtag til din Elbjörn i skabet (rød trefasekontakt, 16/32 A). Jeg har jo aldrig lejet sådan et skab, så det her er bare nogenlunde kvalificerede gæt. ::)
 
Sollentuna Energi tillod mig ikke at tilslutte den "rigtige" strøm direkte uden jeg skal have byggestrøm først. Men deres omkostninger var jo 1000 kr for til- og frakobling så det var jo ikke så dyrt sammenlignet med de andre leverandører. Jeg fik bruge det rigtige skab alligevel så jeg slap for lejen af skabet! Tak for alle tips!
 
F
Passer på at indsætte et lille spørgsmål i denne eminente tråd;

Hvis sommerhuset, som man (vi) ejer allerede er tilsluttet elnettet, er der vel ikke behov for nogen yderligere tilslutningsafgift til villaen? Iogforsej skal sommerhuset efter midsommer men det skal vel ikke spille nogen rolle?
 
fredrik_o_sara sagde:
Om sommarstugan som man (vi) ejer allerede er tilsluttet elnettet, behøves der vel ikke nogen yderligere tilslutningsafgift til villaen??
Nej.
fredrik_o_sara sagde:
Iøvrigt skal sommerhuset efter midsommer, men det skal vel ikke spille nogen rolle?
Que? ???
 
F
Immobil sagde:
Nej.
Que? ???
Forstår Que't der. Sommerhytten skal rives eftermidsommer. Tror der faldt et lille ord bort der ;D
 
fredrik_o_sara sagde:
Tror det föll bort et lille ord der ;D
Ahaa! ;D
 
Bob_the_builder
Nej, det er ejendommen, der er tilsluttet elnettet, ikke bygningen.
 
sidder her og forundres over al den viden, der findes her, så jeg tænkte at spørge om en helt anden ting om el tilslutning.
Vi har i dag luftledning frem til den lille hytte, der findes på den grund, vi skal bygge på, og har hørt fra nogen, at man ikke må beholde denne, men skal grave ledningen ned, selvom det ligger uden for lokalplanlagt område ved nogen, om dette passer ???
det føles jo ligesom lidt unødvendigt
 
Bob_the_builder
Har aldrig hørt om noget lignende. Der vrimler med gamle huse, der er tilsluttet med luftledning. Men er du i tvivl, kan du altid ringe til dit el-netværksselskab og spørge.
 
Det kan jo være sådan, at når man bygger nyt, så er der krav om, at man skal grave kablet ned, men allerede eksisterende bygninger får beholde luftledningen.
 
Har i dag ringet til vores netværksselskab og de gør IKKE tilslutning af den normale strøm, hvis ikke skabet sidder fast på huset.....:(

Med andre ord er det byggestrøm, der gælder, og jeg overvejer som en anden har gjort i tråden: Kan jeg købe en lille central hos Classe og sætte op i et metalskab og tilslutte fra dette? Eller skal man leje et dyyyrt skab for at kunne få strøm under byggeriet?

Forsøgte at få et svar fra fyren på elselskabet, men surere rakker skal man lede længe efter....:(
 
Husbyggarn sagde:
Så altså! :)
Det var sådan de ikke ønskede at gøre....det var sådan jeg havde tænkt fra begyndelsen.

Men det går altså at gøre det samme bare koble på bygge-strøm? ???
Hvad skal facade-målerskabet så indeholde?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.