T Thomas_Blekinge sagde:
Undskyld min nysgerrighed, men hvorfor bygger du ikke som de lokale traditioner?
Lidt mere hjemligt, og da jeg kan lave næsten alt byggeri selv, bliver det betydeligt billigere.

Man kan også bygge træbygninger på landbrugsområder uden at ansøge om byggetilladelse, det er meget svært at få byggetilladelse på landbrugsjord her.

Så, så er næste bekymring opstået for mig her med byggeriet. Måske kan I komme med forslag.

I stedet for krydsfiner leverede de 3mm MDF, og de vil ikke forstå forskellen og nægter at tage materialet tilbage. Er der nogen måde at bruge MDF'en som vindbeskyttelse før facaden? Ellers er mine alternativer fiberdug eller noget, der hedder jumbomousse på rulle. Dvs. polyethylen med lav densitet med lukket celle.

Byggerne her siger, at MDF udendørs ikke er noget problem, da de har højst 45 dage om året med regn, og at begge sider er blanke med voks. Hvad tror I? Det skal i hvert fald være et "friskt" hus i 2 år.

Findes 3 mm MDF overhovedet? Det må jo være skrøbeligt som bare pokker.
Hvad mener du med sundt hus i 2 år? Skal det så rådne derefter?
Forstår stadig ikke, hvorfor du bygger i træ. Du skriver, at du så kan lave næsten alt selv, men nu har du håndværkere alligevel.

A
3mm MDF lyder som almindelig board a.k.a Masonite.

T Thomas_Blekinge sagde:
Fatter stadig ikke, hvorfor du bygger i træ
Svaret findes tidligere i tråden..
Det har med byggetilladelsen at gøre.

Kan du ikke vise nogle billeder under processens gang?

Hvis MDF'en sidder indenfor en træpanel bør det ikke være noget problem at anvende den. Den har nok omtrent samme egenskaber som masonit. Undgå diffusionstætte materialer.

T Thomas_Blekinge sagde:
Findes der overhovedet 3 mm MDF? Må jo være skrøbeligt som bare pokker.
Hvad mener du med sundt hus i 2 år? Skal det råtne derefter?
Forstår stadig ikke, hvorfor du bygger i træ. Du skriver, at du så kan gøre næsten alt selv, men nu har du alligevel håndværkere.
Jeg har ingen håndværkere her. Der er håndværkere her, der udfører visse typer trækonstruktioner, som kommer forbi nu og da og diskuterer med mig.

N Napster sagde:
Kan du ikke vise nogle billeder under processens gang?
Jo det kan jeg gøre, bliver hyggeligt at få jeres meninger om byggeriet.

J justusandersson sagde:
Hvis MDF'en sidder indenfor en træpanel, bør det ikke være noget problem at bruge den. Den har nok omtrent samme egenskaber som masonit. Undgå diffusionstætte materialer.
Tak for hjælpen

T Thomas_Blekinge sagde:
Hvad mener du med sundt hus i 2 år? Skal det så rådne?.
At det skal klare sig i 24 måneder ad gangen så at sige. Så må man hver 2 - 3 år lave lidt inspektioner her og der i huset, så det fortsætter med at holde sig sundt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.