Jeg forstår din pointe med varmelagringskapacitet, men sten eller mursten er ikke relevant i dette tilfælde, da det kun er tilladt at bygge med træ og visse typer af fiber og gips, da området betragtes som landbrugsjord. Havde allerede nok problemer med at få tilladelse til betonfundament.

De klassiske ekstremtyper for tropisk byggeri er ørkenklima = tunge rammer af stensmateriale og regnskovsklima = højt og åbne spalter for luftbevægelser. Dette lyder mere som den amerikanske syd, men måske ikke lige så fugtigt. Man må arbejde med solafskærmning/verandaer og lignende anordninger. Kunstige tunneler kan være effektive. Måske kan du bruge markskivor til isoleringen. De er betydeligt tungere end almindelig mineraluld.

Mine valg af isolering, der findes her i øjeblikket, er:
Stenuld
Glasuld
Cellplast
Spray isolering (kan ikke huske navnet)

Vælg stenuld med så høj volumentæthed som muligt!

Okay tak for hjælpen. Næste spørgsmål bare om nogen har informationen. Synes I størrelsen isolering er godt og ikke for meget eller for lidt? 15cm så plast så 5cm?

Jeg ville nok undlade plasten. Den kan gøre mere skade end gavn. Med de små temperatursvingninger der er aktuelle, gør den ingen gavn. Hvis det er meget varmere ude end inde, kan den være direkte skadelig. Jeg tror ikke, du finder nogen plast i naboernes husvægge. Sammenlagt 20 cm isolering er sikkert nok.

Så skib plastik? Er vant til byggeri i Sverige, så for mig er plastikken vigtig. Hvad kan jeg bruge i stedet?

Du kan anvende en variabel dampspærre f.eks. Det fungerer sikkert med almindelig vindduk også. I Sverige bruger vi plasten for at forhindre, at vanddampen i den varme indeluft skal kondensere i isoleringen, når den møder kold luft. Det vil sandsynligvis ikke ske i Marokko.

H
J justusandersson sagde:
Jeg ville nok undgå plasten. Den kan gøre mere skade end gavn. Med de små temperaturforskelle der er aktuelle, gør den ingen gavn. Er det meget varmere ude end inde, kan den være direkte skadelig. Jeg tror ikke du finder nogen plast i naboernes husvægge. Sammenlagt 20 cm isolering er sikkert nok.
tror du ikke det ville være fordelagtigt at bruge plast alligevel, men flytte den ud, så den ender mod ydersiden i stedet.
i det klima vil det sandsynligvis være omvendt med hensyn til fugtvandring

Problemet i det hele er jo under vintertiden, som varer ca. 5-6 måneder per år, så er det på dage og aftener koldt og visse dage regn. I den tid er indersiden af huset den "varme" side. Derefter er næste periode den "varme" side ude. Så det bliver lidt forkert, uanset hvordan man gør i det hele. Måske burde man droppe plasten og sætte krydsfiner på begge sider af isoleringen?

Jeg tror, at plasten er en risiko, uanset hvor man placerer den. Den forekommer ikke i håndbøger om tropisk byggeri, så vidt jeg husker (ingen garanti dog). En variabel dampspærre registrerer, hvilken retning fugtbevægelsen går, så den er ingen risiko. Men jeg tror ikke, det er nødvendigt. Det er lidt som sommerhusbyggeri, der skal man heller ikke have nogen diffspærre. Krydsfiner på begge sider tror jeg er en god løsning.

Ellers et andet valg for indersiden er noget fra et firma, der hedder polyjumbo, det er
Polyetenskum hvis det er til nogen hjælp, uploader jeg billede

• Rulle af hvidt polyetenskum fra Polyjumbo på blå baggrund.
Mener du som isolering?

H
K Killerbee sagde:
Ellers et andet valg til indersiden er noget fra en virksomhed, der hedder polyjumbo, det er
Polyethylenskum, hvis det kan hjælpe, uploader jeg et billede
hvordan skal man bruge det tænkte du?
føles slet ikke som et godt materiale da det har en lukket cellestruktur

Nej for at holde isoleringen på plads. Tænkte en tilsvarende god på indersiden men billigere end krydsfiner inde. Lige nu ser vægplanerne sådan her ud udefra og ind"
Stående panel
40mm Sømmelægte for luftcirkulation
3mm krydsfiner
150mm rockwool isolering
3mm krydsfiner
50mm Sømmelægte for luftcirkulation
50mm rockwool isolering
12mm Byggebræt lignende osb
12mm Gips / Træpanel

• Synes
Kallebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.