6,915 læst ·
71 svar
7k læst
71 svar
Bygge i udlandet
3mm krydsfiner findes her, dog ikke masonit. Så havde jeg ikke haft dette problem, da der tidligere blev brugt masonit plader under yderpanel i Sverige. Men branchereglerne ændres jo mere og mere, så jeg er måske ikke opdateret til 100% angående nye regler med Træbygning.H hul sagde:
Har en slægtning som lige nu er ved at bygge et hus i træ i Tunesien som er nabolandet og der støder de åbenbart på samme problem med materialeadgang og mærkelige størrelser på tømmeret så han valgte at importere alt direkte fra Sverige.
Men han bygger uden vindpap og plastik på denne måde udefra og ind
Yderpanel stående
Lægte 45mm × 70mm med drypnæse
Ventilationsregel 20mm × 45mm
Krydsfinerplade
Isolering med Rockwool kraft
Lægte 45mm × 45mm
Dobbelt krydsfinerplader
OSB 10mm
Gips 12mm
Men han bygger uden vindpap og plastik på denne måde udefra og ind
Yderpanel stående
Lægte 45mm × 70mm med drypnæse
Ventilationsregel 20mm × 45mm
Krydsfinerplade
Isolering med Rockwool kraft
Lægte 45mm × 45mm
Dobbelt krydsfinerplader
OSB 10mm
Gips 12mm
Læg et par afstandsstykker mellem krydsfineren og sømstrøerne for at få lidt ventilation. Så afkøles panelet med hjælp fra luftbevægelserne på varme, solrige dage.K Killerbee sagde:
Jeg forstår. Har dog ikke tilstrækkeligt med lægter begge veje for øjeblikket. Så mine valg står enten på distansekiler eller lade 1 - 2 cm mellemrum mellem sømtræet. Eller bestille mere træ udelukkende til afstandslægter, og det forlænger byggetiden med 60 dage.
nej så ville jeg nok gøre efter billedet. hvilkentype facade har du, fer & not brædder osv.?K Killerbee sagde:
Medlem
· Blekinge
· 11 704 indlæg
Undskyld min nysgerrighed, men hvorfor bygger du ikke som de lokale traditioner?