optimum
Man kan ikke sammenligne med at Biltemas skrue fungerede godt for 5 eller 10 år siden, da Biltema skifter leverandører og sætter sit varemærke på. Derfor kan kvaliteten på varerne være alt fra skidt til premium.

Jo, jeg ved visse varer de sælger er præcis de samme som premium fabrikater. Kommer fra samme fabrik og er præcis de samme, bare forskellig emballage. 100% de samme.

• Synes
linneac
  • Laddar…
S Spikin sagde:
Problemet är inte enkom skruvens kvalitet utan att snabbväxande skräpvirke af gran som suger mkt vand og dermed rør sig meget bruges samt dårlig montering. Även reglar i rätt dimension och utan kvistar mot gulv skall användas. Köp tätvokset helst furu och förborra med 2.5-3 mm och läg med 5-6 mm kantmått och få et fint gulv utan torksprickor och uten afbrutne eller dragne skruvar. Til dette material kan man anvende rustfritt eller hårde skruer då rörelsen i reglar och gulv bliver meget mindre. Forboringen reducerar belastningen på skruven samt spänningen i virket runt infästningen och giver virket mulighed för at røre sig lidt. Brug kvalitetsskruv i rätt längde og maskin utan slag. Dra ned skruvskallen jæms med brædden med maskin, dra sedan för hand med maskinen ytterligere 1-1.5 mm , detta förhindrar för högt vridmoment på skruven. Brug aldrig 22 mm utan mindst 28 mm virke som normalt er i bedre kvalitet .Alt dette koster 30-50 % mer men gir ett bekymringsfrit altangulv. Inden byggeriet læs op om virkeskvalitet og virkesortering. Har anvendt skruer af alla mærker utan problem.
Nja, dessa råd antyder att Biltemas skruvar visst är bra, men så är det nok ikke. Dessutom undrer jeg hvem som orkar forborre for alla skruvar ved lægging af trädæk? Ikke jeg, ute møjligen i undtagelsesfald.

• Synes
johel572
  • Laddar…
J Johan byggare sagde:
Det skal jeg absolut gøre, har bare ikke nået så langt endnu.
Håber bare det ikke bliver problemer, da jeg mangler kvittering...
Mail dem og fortæl hvilket kort du har handlet fra og om du husker hvilken dag. De har hjulpet mig med at skaffe kvittering til bogføring på den måde! Det ordner sig!

R ragball sagde:
Jeg har opdaget det samme med en anden træskrue, som Biltema sælger artikel nr 87-0280 og andre dimensioner i den serie, hvilken skit.
Hvad skruede du fast med den?
Har desværre skruet en del panel på en gavl med den, da mine andre skruer løb tør, ingen gik i stykker, men undrer om de går i stykker af sig selv snart?

J Johan byggare sagde:
Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas terrasse skrue, se billeder nedenfor. Jeg lagde 20kvm terrasse foråret 2018, de første 15 med skruer af ukendt mærke og ca. 5 kvm med Biltemas skruer.
Det ukendte mærke er der ingen problemer med, men nu noterer jeg, at ca. 90% af Biltemas skruer er simpelthen knækket.
Dårligere skidt skal man lede efter, og jeg håber, at det ikke er mange af jer, der har købt og brugt det samme skrammel!

[billede] [billede]
Sker ofte med esseve's skrue også.

• Synes
kortis og 1 anden
  • Laddar…
Ville sige, at det samme gælder for julas trallskruer. De knækker én efter én allerede ved montering. Hardhead altså.

Jonas Persson Jonas Persson sagde:
At over 75% går itu er ekstremt, der må være en fællesnævner bag, som øger risikoen for, at de går itu. Tror samtlige nævnte mærker har ramt nogen i tråden, så det er ikke mærkerelateret, og ingen ÅF vil sælge sådan noget skidt. Byggmax havde for to år siden deres eget mærke, blå æsker. De skruer var skæve i æsken og forsvandt fra sortimentet ret hurtigt.

Jeg skruede i 6-7000 terrasse skruer fra Grabber i pooldækket i 2017, og nu efter tre år er alt intakt. Tættest på poolen rustfri 2000 stk og øvrigt C4. Grabbers egen skruehoved var dog skidt.

Men hvorfor går de itu, en tanke, hvor mange af jer har skruet med en skruemaskine, der har slag og ikke sejtrækker? Slagene giver betydeligt større belastninger på skruen, som svækkes.

Yderligere, var det kolde skruer, der blev skruet i eller sommervarme?
Jeg byggede en midlertidig stillads op til skorstenens top for at renovere den for et år siden og rev den nu. Jeg anvendte også skruer fra Jula Hard Head til dette byggeri, og ikke en eneste var gået itu. Jeg brugte en almindelig skruemaskine, der sejtrækker og ikke slår eller banker.

S seleijan sagde:
Nogen der har testet ESSVE’s skjulte (med specialværktøjet)?
/L
Jeg har lagt terrassebrædder med såkaldte skjulte skruer, dog ikke ESSVE's men Heco og med deres værktøj. Ingen skruer er knækket ved montering, men jeg ved ikke, hvordan det vil være om nogle år, da jeg lagde nogle af terrassebrædderne sidste år og nogle nu i år. Terrassebrædderne er 28x120.

• Synes
seleijan
  • Laddar…
optimum
Men hvem i alverden er så dum, at de køber trykimprægnerede reglar og terrassebrædder for mange penge og derefter ignorerer kvaliteten og køber utilstrækkelige skruer for at spare lidt penge?
Desuden bruger en masse arbejde på at skære reglar og terrassebrædder og montere det hele med dårlig skruer.

Lyder helt vanvittigt.

• Synes
  • Haha
Leif i Skåne og 2 andre
  • Laddar…
J Johan byggare sagde:
Håber bare det ikke bliver et problem, at jeg mangler kvittering...
Kvittering er aldrig nødvendig ved reklamation, så længe du som kunde kan fremvise, at det er som nu f.eks. biltemas skruer altså, at du har købt varen hos den kæde, du skal reklamere varen til. Og det er jo ikke så svært, da de har deres udseende plus emballagen, hvis du har den tilbage. Derimod kan du blive nægtet retur, hvis du mangler kvittering, men det er jo en helt anden sag.

j.f.s
J Johan byggare sagde:
Det skal jeg absolut gøre, har bare ikke nået så langt endnu. Håber bare det ikke bliver et problem, at jeg mangler kvittering...
Reklamerede for nogle uger siden en åksoffa til båd, som blev købt hos Biltema. Ingen kvittering men det gik fint at vise telefonen med kontoen oppe, hvor man så beløbet (vi havde købt flere ting). De ledte så på datoen i kassen og matchede beløbet, vi viste, og pludselig blev transaktionen fundet. Tog så omkring to bankdage, så var beløbet tilbagebetalt.

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
J Johan byggare sagde:
Håber bare det ikke bliver et problem, at jeg mangler kvittering...
De vil sikkert erstatte de dårlige skruer. Men det triste er, at arbejdet skal gøres om, og det vil de sikkert ikke erstatte.
Det her støder man på alt for ofte. Jeg synes, at de, der sælger, skal have kvalitetskontrolleret deres produkter, ellers skal de erstatte selv omarbejdet.

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
optimum optimum sagde:
Men hvem i alverden er så dum at købe trykimprægnerede reglar og terrassebrædder for store penge og så skider på kvaliteten og køber undermålige skruer for at spare lidt penge?
Desuden lægger man stort arbejde i at save reglar og terrassebrædder til og montere det hele med dårlige skruer.

Det lyder helt vanvittigt.
Tja, vi almindelige arme fattige syndere, som indtil vi læste denne tråd, troede at A4 kun var et papirark og at C4 bare var en slags sprængstof. For eksempel.

Jeg har indtil nu også fulgt det, som står med tekst på kassen. Troede ligesom det var derfor, den fandtes der.

• Synes
johan_p og 5 andre
  • Laddar…
M
J Johan byggare sagde:
Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas tralleskruer, se billederne nedenfor. Jeg lagde 20kvm tral i foråret 2018, de første 15 med skruer af ukendt mærke og ca. 5 kvm med Biltemas skruer.
Det ukendte mærke er der ingen problemer med, men nu bemærker jeg, at ca. 90% af Biltemas skruerne er simpelthen gået i stykker.
Dårligere skidt skal man lede længe efter, og jeg håber ikke, at mange af jer har købt og brugt det samme skrammel!

[billede] [billede]
Aj aj, denne advarsel skulle være kommet for 2 måneder siden, nu er mit tral skruet med de skruer :thinking::oops:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.