155,659 læst ·
317 svar
156k læst
317 svar
Advarsel for Biltemas terrassegulvskruer
En klog person lytter til gode råd man får på dette forum.
Biltemas skruer har tidligere været oppe, fordi de ikke holder den rette kvalitet, og derfor passer man på sådan noget m.m.
Her på dette forum har jeg også fået det gode råd at bruge rustfri skruer, da de bedre kan klare bevægelser i terrassen uden at knække.
Og derfor følger jeg selvfølgelig disse gode råd.
Biltemas skruer har tidligere været oppe, fordi de ikke holder den rette kvalitet, og derfor passer man på sådan noget m.m.
Her på dette forum har jeg også fået det gode råd at bruge rustfri skruer, da de bedre kan klare bevægelser i terrassen uden at knække.
Og derfor følger jeg selvfølgelig disse gode råd.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 418 indlæg
I sidste ende er mærkets formål at skabe maksimal udbytte for en virksomheds ejere. Hvad du tænker om mærket, når du står og kigger på hylden, har ingenting med kvalitet at gøre.A Anders_Nilsson sagde:Ja, du har misforstået. De fleste stoler på, at kendte mærker er ærlige overfor kunden. De fleste har nemlig ikke så stor viden om metallurgi. Siger et respekteret mærke, at deres C4 terrasse-skrue er den, de anbefaler til udendørs terrasse, så stoler folk på det. Dette er ligesom selve ideen med mærker, at du ved, hvad de står for, og at du kan stole på, hvad de siger. Eller ikke, hvis det drejer sig om et skræpmærke.
Købte engang et billigt skrue + plug kit. Endte med at flere knækkede, når jeg skruede ind i væggen => nyt hul skulle bores, da den resterende skrue ikke kunne fås ud!! Nogle gange blev sporet i skruehovedet rundet, selvom momentet var lavt. Blød billig skråtmetal.
Efter det køber jeg altid pålidelige mærker.
Efter det køber jeg altid pålidelige mærker.
Det er velkendt at visse sælgere overdriver kvalitet og egenskaber for deres produkter så de kan sælge mere? Og at producenter forsøger at minimere materiale- og produktionsomkostninger så meget de kan? At bare stole på en tekst eller hvad en sælger siger går desværre ikke.Scsi sagde:
Spiller ingen rolle... Står der at skruen skal klare visse ting så må man som forbruger gå ud fra den information. Det er som når man køber en bil, Hvis jeg køber en ford i stedet for en BMW. Skal man gå ud fra at forden kan gå i stykker hurtigere bare fordi den ikke klassificeres som "Premium bil". Spiller ingen rolle om man køber skrue eller teglsten mm. Man kan altid få en dårlig batch, med største sandsynlighed er dette sket her. Jeg ved ikke hvor mange hundrede millioner skruer de spytter ud men alle kan jo ikke være lort.
Et andet problem med Biltema og lignende er at de ofte skifter ud producent men stadig sælger produktet under samme artikelnummer (selvom den nu er helt forskellig). Kan forestille mig de også skifter på batchniveau.
Bedre at satse på et velkendt mærke når det gælder kritiske komponenter.
Medlem
· Värmland
· 10 indlæg
Intet byggemateriale lavet i Kina holder.
Kinesernes eneste skæbne er at kopiere holdbare produkter men fremstille det af skodråvarer.
Sådan er det med alt.
Biltema terrassekruer har jeg haft samme problem med og kun købt kvalitetskruer, kendte mærker som står for det, de sælger, og ikke masseproducerede lavprisprodukter.
Generel advarsel for Biltema værktøj, en bekendt havde et stemmejern fra Biltema, der knækkede under arbejdet... Næste kinesiske produkt altså.
Kinesernes eneste skæbne er at kopiere holdbare produkter men fremstille det af skodråvarer.
Sådan er det med alt.
Biltema terrassekruer har jeg haft samme problem med og kun købt kvalitetskruer, kendte mærker som står for det, de sælger, og ikke masseproducerede lavprisprodukter.
Generel advarsel for Biltema værktøj, en bekendt havde et stemmejern fra Biltema, der knækkede under arbejdet... Næste kinesiske produkt altså.
Bahco-produkter produceres i dag i 12 faciliteter over hele verden, blandt andet i Sverige, Spanien, Portugal, Storbritannien, Hviderusland, Frankrig, Taiwan og Argentina. även Kina
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bahco
når det gælder Kina fremstillede ting så er det bestilleren som bestemmer kvaliteten
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bahco
når det gælder Kina fremstillede ting så er det bestilleren som bestemmer kvaliteten
Og når bestilleren endelig har modtaget sine prøver og godkendt dem, flytter Kina leverandøren produktionen til en vilkårlig producent i Kina. Ofte med dårligere kvalitet, men billigere.T tergo sagde:
At producere med høj kvalitet går selvfølgelig godt i Kina, men ofte bliver det ikke billigere end at producere ting på den rette måde i Europa. Måske hvis der er meget manuel håndtering, som ikke kan automatiseres, så bliver kinesisk produktion billigere, hvis det skal være sammenlignelig kvalitet.
Alt er ikke guld som glimrer i Kina.
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 indlæg
Men når det gjelder Biltema, så har de vel aldrig på nogen måde forsøgt at antyde, at deres produkter er og skal være sammenlignelige med premiumprodukter? Når det gælder skruer, handler det meget om produktionstempo og så løbende kontroller. Jo mindre man kontrollerer per produceret batch, jo billigere bliver det. Premiumfabrikanter kører nok løbende egne tests for at holde kvaliteten jævn.
Har byggt många altandäck , aldrig problem med avdragna skruvar. Använder endast syrafast enkel terrasskruv , inga dyra special för sprickfri montering. Dessa specialskruvar kräver stor kraft för inskruvning och ger en helt stum montering samt kräver ännuT torkelb sagde:
större kraft vid utskruvning med stor risk för brott och de är mkt dyrare. Förborrning ger sprickfri montering.
En person borrar och en person drar i skruvar som går i snabbt med lätt dragkraft .Tar endast något längre
tid men jobbet blir perfekt utfört. Om du inte förborrar och drar av en skruv blir tidsåtgången mkt högre eller du får ett
extra hål att titta på. Jag använder endast sorterat virke vilket spar mkt tid och det blir inga reklamationer , skräpvirke
blir mkt dyrare . Jag har inte använt Biltemas specialskruv för sprickfri montering men kan tänka mig att de fordrar mkt
stor kraft för indragning som inte legeringen håller för utan skada fås på skruvens midja. Skruven hållfasthet är primärt
att hålla brädan på plats , inte att hålla för hårdhänt indragning med slagmaskin. Förborra och få ett fint terrassgolv som
förnöjerEn person borrar och en person drar i skruvar som går i snabbt med lätt dragkraft .Tar endast något längre
tid men jobbet blir perfekt utfört. Om du inte förborrar och drar av en skruv blir tidsåtgången mkt högre eller du får ett
extra hål att titta på. Jag använder endast sorterat virke vilket spar mkt tid och det blir inga reklamationer , skräpvirke
blir mkt dyrare . Jag har inte använt Biltemas specialskruv för sprickfri montering men kan tänka mig att de fordrar mkt
stor kraft för indragning som inte legeringen håller för utan skada fås på skruvens midja. Skruven hållfasthet är primärt
att hålla brädan på plats , inte att hålla för hårdhänt indragning med slagmaskin. Förborra och få ett fint terrassgolv som
i många år .
.
Medlem
· Värmland
· 10 indlæg
Det er bare at lave research, før man køber, hvilket jeg altid gør nu om dage.useless sagde:
Står der PRC på en forpakning, er det godnat for min del, virksomheder, der fremstiller ting dér, tror de kan gøre det og tror de får kvalitet, men det får man ikke fra kinesere, som sagt. Selv om de dyrt og helligt lover, at de ikke foretager ændringer, så gør de det alligevel.
Der findes masser af virksomheder, der producerer i Europa og endnu bedre i USA, eftersom man dér kan blive sagsøgt for den mindste lille fejl, hvis noget er galt med et produkt, så der tør ikke mange lave fejltagelser. Men Biltema= Kinaskrammel for det meste, eller skal man måske kalde det kinapuff....
Problemet snarere er, at den som køber skruer forsøger at finde så billige skruer som muligt, og så lider kvaliteten.
Der findes rigtig god kvalitet fremstillet i Kina også, men en hel del skidt.
Ufatteligt at lægge så meget arbejde i at lave terrasser mm. og bruge undermålig kvalitet.
Der findes rigtig god kvalitet fremstillet i Kina også, men en hel del skidt.
Ufatteligt at lægge så meget arbejde i at lave terrasser mm. og bruge undermålig kvalitet.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 418 indlæg
Imponerende. Hvordan skriver du forresten her på forumet?V Värmlandshusägare sagde:Det er bare at lave research, inden man køber, hvilket jeg altid gør nu til dags.
Står der PRC på nogen emballage, så er det godnat for min del, firmaer som fremstiller ting der, tror de kan gøre det og tror de får kvalitet, men det får man ikke fra kinesere som sagt. Selvom de dyrt og helligt lover, at de ikke laver ændringer, så gør de det alligevel.
Der er masser af firmaer, der fremstiller i Europa og endnu hellere i USA, eftersom man der kan blive sagsøgt for den mindste småting, hvis noget er galt i et produkt, så der tør mange ikke lave fejl. Men Biltema= Kinaskrammel på det meste, eller skal man måske kalde det kinapuf....
Medlem
· Värmland
· 10 indlæg