155,670 læst ·
317 svar
156k læst
317 svar
Advarsel for Biltemas terrassegulvskruer
T thomaslj sagde:
Var lige til Biltema.optimum sagde:
Men hvem i alverden er så dum, at de køber trykimprægnerede reglar og terrassebrædder for mange penge og derefter ignorerer kvaliteten og køber dårlige skruer for at spare lidt penge?
Desuden lægger de et stort arbejde i at skære reglar og terrassebrædder og montere det hele med skodskruer.
Lyder helt vanvittigt.
De anbefaler en skadesanmeldelse.
At sammenstille omkostning for skaden, ekstra arbejde, omkostning for de dårlige skruer mm. Derefter vil de tage dette centralt og se på evt. erstatning.
Håber du også laver en skadesanmeldelse, så de får flere sådanne.
Løsbygger
· Karlstad
· 287 indlæg
En ven af mig brugte Essves terrasse-skruer, og en stor andel var knækket allerede efter den første vinter. Byggebutikken havde modtaget masser af reklamationer, men Essve fralagde sig ansvaret og tog ingen reklamationer, så byggebutikken fjernede Essve fuldstændig fra sortimentet blandt terrasse-skruer.
Nu hvor jeg selv bygger, har jeg kun brugt Gunnebos rustfrie terrasse-skruer. Byggebutikken havde dem til en super pris ovenikøbet! Nogle ting skal man simpelthen ikke spare på, især ikke ting der udsættes for vejr og vind.
Nu hvor jeg selv bygger, har jeg kun brugt Gunnebos rustfrie terrasse-skruer. Byggebutikken havde dem til en super pris ovenikøbet! Nogle ting skal man simpelthen ikke spare på, især ikke ting der udsættes for vejr og vind.
optimum sagde:
Men hvem i hele verden er så dum at købe trykimprægnerede reglar og terrassebrædder for store penge og så ignorere kvaliteten for at købe undermålige skruer for at spare lidt penge?
Desuden bruger stor indsats til at skære reglar og terrassebrædder til og montere alt med dårlige skruer.
Lyder helt vanvittigt.
Du ved vel, at alt ikke er topkvalitet bare fordi det er dyrt; der er meget på Biltema, som er tilsvarende i kvalitet, men til betydeligt billigere penge. Hvis vi f.eks. tager ankerskruer og en masse andre bolte, som flere også har skrevet om, er det i mange tilfælde trukket med for meget moment. Altså folk der ikke kan læse, hvad der står i tekstbeskrivelsen, mere end at det skulle være "ren skidt" bare fordi det er Biltema.optimum sagde:
Men hvem i hele verden er så dum at købe trykimprægnerede reglar og terrassebrædder for store penge og så ignorere kvaliteten for at købe undermålige skruer for at spare lidt penge?
Desuden bruger stor indsats til at skære reglar og terrassebrædder til og montere alt med dårlige skruer.
Lyder helt vanvittigt.
Så kan man jo undre sig over, hvem der orker at sætte sig og gøre folk til idioter med dumt formulerede og helt irrelevante indlæg, da det, som du sikkert har kunnet læse, er noget, der er gjort tidligere, og altså ikke kan ændres nu mere end at som normalt gå ind i den berørte butik og gøre reklamation på tingene og eventuelt tjekke erstatningskrav. Men jeg gætter på, at du aldrig selv har købt "skidt", så vil jeg bare lykønske, at du aldrig har behøvet at lave lignende klager, men behold venligst sådanne nedladende kommentarer for dig selv fremover.
Ofte skriver de, at skruerne følger en norm eller standard ifølge et eller andet nummer osv.J jani_m70 sagde:
Men HVEM kontrollerer, at de virkelig klarer og opfylder den norms krav? Ingen i mange tilfælde.
Ved ikke om nogen har nævnt dette, men jeg tror nok, det er træet, der er problemet, hvis man får skruer, der knækker.
Skruet 100-tals kvm terrasse de seneste år, og vi bruger stort set altid essve C4 på bånd, nogle gange bruger vi XL skruer, kan ikke huske navnet.
Vi har aldrig problemer med skruer, der knækker, eller fjerne skruer efter nogle år.
Skruet 100-tals kvm terrasse de seneste år, og vi bruger stort set altid essve C4 på bånd, nogle gange bruger vi XL skruer, kan ikke huske navnet.
Vi har aldrig problemer med skruer, der knækker, eller fjerne skruer efter nogle år.
Spiller ingen rolle... Står det at skruen skal klare visse ting så må man som forbruger gå ud fra den information. Det er som når man køber en bil, Hvis jeg køber en ford i stedet for en BMW. Skal man gå ud fra at forden kan gå i stykker hurtigere bare fordi den ikke klassificeres som "Premium bil". Spiller ingen rolle om man køber skruer eller teglsten mm. Man kan altid få et dårligt batch, med største sandsynlighed har dette sket her. Jeg ved ikke hvor mange hundrede millioner skruer de spytter ud men alle kan jo ikke være lort.optimum sagde:
Men hvem i hele fryden er så dum at den køber trykimprægnerede regler og terrassebrædder for store penge og så skider på kvaliteten og køber undermålige skruer for at spare lidt penge?
Desuden lægger ned stort arbejde med at save regler og terrassebrædder og montere alt med lorteskruer.
Lyder helt vanvittigt.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,582 indlæg
Tænkte på at nævne, at man ikke skal skrue et stillads sammen, men man skal sømme det sammen, sømmene plejer ligesom at advare, inden de tænker på at give op.Fario sagde:
Jeg er enig. Nu ved jeg, at C4 er et dårligere valg, men da jeg hos byggmax købte:
"Styrkt træsnegl med forsænket hoved til brug både indendørs og udendørs. Overfladebehandlet med Protect 4 for at modstå barske miljøer."
havde jeg ikke tænkt over, at flere skruer ville knække, da jeg byggede en midlertidig stillads med lille belastning. Jeg skruede brædder tæt mod reglerne, og da jeg demonterede, var der mange skruer, der var knækket, hvilket ikke blev bemærket, da jeg skruede dem i
Har præcis det samme forbandede problem, et stort antal er simpelthen knækketJ Johan byggare sagde:Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas trallskruer, se billeder nedenfor. Jeg lagde 20kvm trall foråret 2018, de første 15 med skruer af ukendt mærke og ca. 5 kvm med Biltemas skruer. Det ukendte mærke er der ingen problemer med, men nu bemærker jeg, at ca. 90% af Biltemas skruer simpelthen er knækket. Værre lort skal man lede længe efter, og jeg håber, at det ikke er mange af jer, der har købt og brugt det samme skrammel!
[billede] [billede]
Købte skruerne i løbet af sommeren. I Gävle.