26 496 läst ·
44 svar
26k läst
44 svar
Renovering av litet badrum
Ja då ska vi se om vi kan slutföra denna tråd lite mer (hektisk höst på jobbet så det har inte blivit så mycket annat än jobb)Paul-Staffanstorp skrev:Jag har samma undran som tank77...
Varför har ni inte utgått från duschens 10x10 när ni lagt 30x30 så att ni hade fått en mjukare och snyggare övergång från de små till de stora och sen låtit det bli vad det blir runt övriga väggar...
En annan undran...
Som jag tolkar det så tätskiktade ni inbyggnaden av toalettcisternen efter ni hade kaklat övriga väggar...
Har ni då lyckats få tätskiktet att gå ihopa mellan inbyggnaden och övriga golv/väggytor/hörn så det är ordentligt tätt däremellan...
Inbyggnaden borde ju varit gjord innan och sen skulle allt tätskiktats på samma gång kan ju jag tycka...
Angående plattsättningen på golvet tunt fallet så diskuterade jag det med plattsättaren som inte kunde ge så mycket till förklaring mer än att han tyckte det blev bäst så som han hade gjort.
Angående toalettcisternen så har den blivit tätskiktad mot anslutande väggar, de började med kaklingen av fönsterväggen och långväggen på andra sidan toaletten så att de kunde tätskikta cisternen. Anledningen var enligt plattsättaren att han ville ha tätskikt bakom hela cisternen.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det ser ju fint ut. 
Reagerar bara på att en plattsättare säger att det var det bästa sättet att lägga golvet på,
men det är ju jag det.
Jag reagerar också på att han valt en extra skärning vänster om dörren istället för att köra hel platta från dörren räknat mot vänster och sen bara behövt en bit till istället för en smal liten bit intill dörren som han valt.
Men alla jobbar vi olika.
Helheten blev ju bra iaf och det viktigaste är att du är nöjd. d^_^b
Reagerar bara på att en plattsättare säger att det var det bästa sättet att lägga golvet på,
men det är ju jag det.
Jag reagerar också på att han valt en extra skärning vänster om dörren istället för att köra hel platta från dörren räknat mot vänster och sen bara behövt en bit till istället för en smal liten bit intill dörren som han valt.
Jo när jag kom hem efter det att golvet var lagt så var ja ju inte direkt överlycklig av hur plattorna i fallet var lagda. Efter lite diskussioner och med tanke på att badkaret står ovanför fallet så har vi nu "gillat läget".Paul-Staffanstorp skrev:Det ser ju fint ut.
men det är ju jag det.
Jag vet inte riktigt anledning till delningen av plattorna på dörrväggen men man kan tänka sig att han har försökt få en liten bit av en platta mot vardera hörna, har faktiskt inte tänkt på det tidigare.
Klicka här för att svara