Hej!

Jag skulle gärna bygga ett lite okonventionellt trädäck med en ram runt som ger lite "svävande känsla".
Inspirationsbild : http://www.hajomskjutdorrar.se/project_detail.asp?lang=se&id=8

Det är bara lite klurigt att komma på en bra/enkel lösning.
Har någon ett förslag hur man kan göra?

Jag tänker jag mig en enkel regelkonstruktion med trall liggande ovanpå (En grund med singel och betongplattor, tjärpapp och 45x95 reglar direkt på mark).

Med ramen menar jag att runtom trallen sätta en ram i ytterkant som även sticker ut lite som en fortsättning på trallen. I variant 1 ( se pdf) tänker jag mig att man helt enkelt fäster en ytterkant på trallen i regeln med vinkeljärn underifrån.
I variant 2 kanske man snedsågar reglarna och lägger ramen på änden på regeln men då ser det annorlunda ut åt de olika riktningarna?

Lite klurigt att förklara, hoppas att ni förstår frågan :D

Hej!
Jag tror att de i ditt exempel har snedkapat reglarna som ytterbrädorna vilar på, det tillsamans med den mörka färgen lurar ögat.

Tycker att man kan skymta en snedkapad regel i nedre högra hörnet i i bild två på andra raden.

Det var jäkla snyggt.. :) Skall genast ut o gräva..
Undrar om det går ha vanligt tryckt virke som avgränsning mellan gräs - grus. typ 45*95..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.