Jag beställde just ett nytt batteri till min laptop. Eftersom behovet är akut och Dell har minst 3 veckors leveranstid så letade jag runt lite för att se om det fanns någon snabb piratvariant också. Jag hittade då följande site:

http://www.batteriexperten.com/

Verkar vara ett svenskt företag baserat i Halmstad och det mesta finns i lager (enligt hemsidan).

Eftersom de även har verktygsbatterier i sitt sortiment tyckte jag det var värt att tipsa om. Jag vet inte hur dessa ligger prismässigt men när det gäller batteriet till laptopen så tar Dell 1937:- + moms och batteriexperten tar 895 :- inklusive moms!!! Dessutom med omedelbar leverans. Nu vet jag inte säkert om packarna är original eller inte men cellerna inuti kan ju mycket väl vara likvärdiga.

Det kanske finns någon annan med mer kunskap som kan uttala sig om priserna och kvaliten på verktygsbatterierna.

Jag återkommer när jag vet hur det funkar med med leverans och betalning.

Kolla även http://www.batterier.dk/

Jag har handlat batteri till digitalkamera där, men det var några år sedan.

/Hasse

Jaha då vet jag lite om leveransen också:
Batteriet kom med posten idag vid 10 tiden. leveranstid runt 20 h alltså, inte illa.

Verkar fungera fint i laptopen också. Dock en väsentlig skillnad mot originalbatteriet: Enligt påskriften så har batteriet från batteriexperten har en kapacitet på 48 Wh medan original från Dell har en kapacitet på 80 Wh. Å andra sidan var priset nästan 1/3 av Dells och det viktigaste just nu var att jag fick något som gick att använda snabbt. Jag är mao helt nöjd.

När det gäller verktyg så är kanske kapaciteten normalt sett det viktigaste så det kan ju vara värt att kolla specen lite närmare innan man jämför priserna.

Jag köpte nyss batteri till min Panasonic skruvdragare på 12V från batteriexperten. Utmärkt batteri och som sagt, mycket snabb leverans!

Batterier är som rakhylar dvs rena kassakor för företagen. Batterier kan man även (med lite kunskap) byta cellerna i själv, det finns även batterier att köpa på ebay etc.

Det är underligt att batteriet kostar lika mycket som laptopen (i bästa fall) står i värde, undra på att de slängs fungerande.

Var kan man hitta celler. Jag är sugen på att "renovera" några 14,4v NI Mh batterier men behöver hitta någon som säljer celler. Jag har tidigare hittat mindre celler till elektronisk utrustning (i UK) men inte till denna typ av kraftigare batterier.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.