Fick det mina pistoler igår =) Beställde den 2:e juli. Med 4 juli emellan tycker jag att det var snabbt.

Hitachi n90gr låter ju som en riktigt pistol 0.o De borde skicka med hörselskydd istället för skyddsglasögon!
HTCNR90GR, D-WD51845 beställdes

Fick paket från USA igår, skickades i fredags, inte illa 3 dar endast!! :)

FredrikR: Från vilket företag beställde du dina varor?
Är intresserad av att lägga en beställning av Makitas stora batteridrivna sats :D // Mixar´n

Intressant den handlaren hade jag inte sett förut. De hade nice prices där!

FredrikR skrev:
Mixar'n: Härifrån [länk]

Köpa på eBay från USA?
Hur skickar man bäst från USA brev och paket från 0,5-10 kilo och värde $50-$1000?

Något annat man bör tänka på?

Mitt var skickat som USPS Int. Express, och gick enligt tidigare USA beställningsupplevelser 'sjukt fort' :)

Inväntar ett som var skickat som FedEx Int Express och var snudd på lika snabbt, förutom 1dygn extra pga tullningen.

Är brev eller paket att föredra?

Bör man försäkra försändelsen?

Beställer du en 'stor' maskin så lär de väl inte skickas som brev?
Och försäkring ingår normalt i frakkostnaden, till det värde som står på 'adresslappen'.

Ingen stor maskin nu utan lite olika kursmaterial. :)
Nypris $100-$500 och har betalat mellan 1/5 - 1/2 av nypriset.
Paket kanske är att föredra så att det inte hamnar hos någon granne.
Fort och fel är visst Postens måtto?

:)
Risken är väl dock att det är Posten som tar hand om det när de kommit till Sverige eller kommit så långt att det ska delas ut..
Men man måste chansa lite. ;)

Dryga 2dygn från USA till Arlanda.
5dygn!! från Arlanda till Borlänge, visserligen med en helg emellan, men damen jag talade med på Posten höll med om att de är pinsamt, mycket pinsamt.

Nåja får väl se på måndag då.. :)

Hej!
Jag gjorde en stor beställning ($2000) från acetoolonline.com den 28/5. Det var mycket smågrejer, tryckluftskopplingar, sågblad, bits osv men även några maskiner. Det tog dem 4 hela veckor att få ihop grejerna och skicka paketen. De delade upp sändningen i två paket med separata kollinummer. Först den 9/7 hämtade jag ut första paketet som var trasigt(eller öppnat). Hålet/öppningen i paketet var så stort att en Hitachi NR90GR i väska hade ramlat ur! De ringde dagen efter från postutlämningen och undrade om den var min...
Det andra paketet har inte dykt upp.
Eftersom jag inte vet hur de hade fördelat grejerna vet jag inte om det saknas grejer ur första paketet och har följdaktligen svårt att reklamera.

Acetool har packat grejerna för dåligt, det är uppenbart. De var långsamma att leverera. De har inte gett mig pengar tillbaks för grejer jag förhandlat ner priset på.
Jag har beställt förut från dem och då gick det bra men nu kände jag att jag måste varna lite för dom.

Trist :( Hoppas det löser sig.

Tråkigt att höra Husowner! Hoppas på lösning.

Har just genomfört min första beställning från USA, en beställning på 5 kollin från Acetoolonline. Finns det intresse av redogörelse steg för steg hur detta gått dvs från beställning till leverans?

/Mattias

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.