187 993 läst ·
634 svar
188k läst
634 svar
Privatimport från utanför EU
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
ja det vore bra med en redogörelse, tänkte köpa en combosats och lite lösa apparater, och har inte sett så många ställen man kan köpa det på....Matix skrev:
Jag gjorde min första beställning förra veckan.
Beställde från www.paulbmoyer.com.
Köpte:
Hitachis kombikit KC18DBL ($490)
(de hade kampanj med extra batteri samt skruvknack WH18DL.)
2 extra batterier ($110)
1st Milwaukee C12 minidragare ($110)
1st Hitachi DB10DL Minidragare ($99)
Gick loss på ca $ 1000 inklusive frakt och försäkring.
Dagen efter fick jag mail med track ID samt en ursäkt att
de eventuellt hade packat fel och skickat en DB3DL istället
för DB10DL och om så var fallet skulle jag återkomma så skulle
de lösa det på något sätt.
Igår (6/8) kom paketet till dörren och mycket riktigt var det en maskin
fel. Så jag har mailat och så får man se vad de tänker göra åt det.
Returnera känns ju lite slöseri med fraktkostnader.
Köpte idag hitachis svenska laddare som finns på kampanj
och kostar strax under 700:- i en lokal butik. Fjuttdragarna
kräver 120v/0.75A så där köper jag en enkel (100w) trafo
nästa gång jag svänger förbi hobbex, teknikmagasinet e.d.
Ingen tullkostnad åkte jag på men det dimper väl ner nån
faktura endera dagen
Alltså kalasbra mailkontakt, snabb leverans och bra pris.
Återstår att se hur de löser felpaketeringen.
/Jocke
Beställde från www.paulbmoyer.com.
Köpte:
Hitachis kombikit KC18DBL ($490)
(de hade kampanj med extra batteri samt skruvknack WH18DL.)
2 extra batterier ($110)
1st Milwaukee C12 minidragare ($110)
1st Hitachi DB10DL Minidragare ($99)
Gick loss på ca $ 1000 inklusive frakt och försäkring.
Dagen efter fick jag mail med track ID samt en ursäkt att
de eventuellt hade packat fel och skickat en DB3DL istället
för DB10DL och om så var fallet skulle jag återkomma så skulle
de lösa det på något sätt.
Igår (6/8) kom paketet till dörren och mycket riktigt var det en maskin
fel. Så jag har mailat och så får man se vad de tänker göra åt det.
Returnera känns ju lite slöseri med fraktkostnader.
Köpte idag hitachis svenska laddare som finns på kampanj
och kostar strax under 700:- i en lokal butik. Fjuttdragarna
kräver 120v/0.75A så där köper jag en enkel (100w) trafo
nästa gång jag svänger förbi hobbex, teknikmagasinet e.d.
Ingen tullkostnad åkte jag på men det dimper väl ner nån
faktura endera dagen
Alltså kalasbra mailkontakt, snabb leverans och bra pris.
Återstår att se hur de löser felpaketeringen.
/Jocke
Tja
denna sidan är klart rekomenderad tog jag beställde gaspistoler den 6/8 på natten och hadde pistolerna den 8/8 på morgonen
+ att priserna är jäkligt bra.
http://www.coastaltool.com/cgi-bin/SoftCart.exe/main.htm?L+coastest+tmxs1490ff9ec79e+1218328337
/chali
denna sidan är klart rekomenderad tog jag beställde gaspistoler den 6/8 på natten och hadde pistolerna den 8/8 på morgonen
+ att priserna är jäkligt bra.
http://www.coastaltool.com/cgi-bin/SoftCart.exe/main.htm?L+coastest+tmxs1490ff9ec79e+1218328337
/chali
Redigerat av moderator:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
har beställt nu... synd dollarn gått upp bara
det blev tools-plus som förra gången, acetools skulle ha 200 dollar mer i frakt...
edit fick fråga om 6 siffrigt nummer denna gång... ringde swedbanks telefonbank, och fick till slut ett nummer, får se om det är det korrekta, men det var inte lätt att få mumret, så de verkar inte vana vid att få den frågan...
edit fick fråga om 6 siffrigt nummer denna gång... ringde swedbanks telefonbank, och fick till slut ett nummer, får se om det är det korrekta, men det var inte lätt att få mumret, så de verkar inte vana vid att få den frågan...
Redigerat:
Oj vad svårt det ska vara att få fram dom 6 siffrorna. Jag har pratat med telefonbanken (swedbank) 2ggr och med internetbanken suport men ingen har fattat vilka 6 siffror jag (tools-plus) vill ha. Nu är det bara att hoppas att det går bättre imorgon, fast jag är lite osäker på att det kommer göra det men vi får se. Är det någon som har tips på vad man kan säga till dom så att dom ska förstå?
Hej letar hus har också haft samma problem när jag handlade med toolsplus första gången. Det du skall ha från banken är transaktionskoden den lämnar dom normalt inte ut så du kan få fråga ett antal gånger men den finns samt att du måste tala om vilket köp det gäller summa datum klockslag.
Mvh H
Mvh H
Jag kan skriva ner hur det gick för mig att beställa från acetoolonline.
25/6, la jag en beställning. Fick ett mail att betalningen inte godkändes av paypal och att jag måste göra en ny beställning. Adressen hos paypal måste vara exakt som adressen hos acetoolonlie. Vem bryr sig om vad som står i "County" fältet. Sen lyckades jag få iväg 2 lika beställningar. SBS tror jag. Det löste sig i alla fall via ett mail.
1/7, mailade jag och frågade om dom skickat. Jag hade inte fått något mail på att dom hade gjort det och jag tycket det började dra ut på tiden. Fick svar att det skulle ta en vecka till innan dom kunde skicka grejerna då dom väntade på att få dom från Bosch.
18/7 fick jag mail att dom skickat paketet.
24/7 kom paketet. Fick från axminster också den dagen. Det var en bra dag
.
Lite surt att dom inte meddelade direkt att dom inte hade grejerna alternativt borde man kunna se det när man beställer. Nu hade jag ingen tidspress på mig så det kvittade att det tog lite tid. Det väll när man får riktiga problem det visar sig hur dom är att ha å göra med men jag skulle inte tveka att beställa där ifrån igen.
25/6, la jag en beställning. Fick ett mail att betalningen inte godkändes av paypal och att jag måste göra en ny beställning. Adressen hos paypal måste vara exakt som adressen hos acetoolonlie. Vem bryr sig om vad som står i "County" fältet. Sen lyckades jag få iväg 2 lika beställningar. SBS tror jag. Det löste sig i alla fall via ett mail.
1/7, mailade jag och frågade om dom skickat. Jag hade inte fått något mail på att dom hade gjort det och jag tycket det började dra ut på tiden. Fick svar att det skulle ta en vecka till innan dom kunde skicka grejerna då dom väntade på att få dom från Bosch.
18/7 fick jag mail att dom skickat paketet.
24/7 kom paketet. Fick från axminster också den dagen. Det var en bra dag
Lite surt att dom inte meddelade direkt att dom inte hade grejerna alternativt borde man kunna se det när man beställer. Nu hade jag ingen tidspress på mig så det kvittade att det tog lite tid. Det väll när man får riktiga problem det visar sig hur dom är att ha å göra med men jag skulle inte tveka att beställa där ifrån igen.
Var tvungen att koll. Tycker PayPal funkar så bra så jag kollade inte andra alternativ när jag beställde. Det verkar dock vara så att dom accepterar bara PayPal när man beställer som internationell kund. Inga kort.
Såg att dom tar också "Money Transfer".
Så var man uppe i 100 inlägg. Måste firas på något sätt.
Såg att dom tar också "Money Transfer".
Så var man uppe i 100 inlägg. Måste firas på något sätt.
Redigerat:
Hej!
Jag beställde 27maj från acetoolonline. 29 Juni skickades två kollin och det första hämtade jag ut 9 Juli alltså ca 6 veckor efter beställning. Det andra paketet försvann! Tills det dök upp igår
alltså den 19 augusti dvs nästan efter tre månader.
Bägge paketen var väldigt trasiga. Det första så illa så att en stor verktygslåda föll ur paketet hos posten. Detta är helt klart acetoolonlines ansvar. De packar uruselt! Någon mer med samma erfarenhet?
Acetoolonline packar dåligt.
Acetoolonline kan ta tid eftersom de inte har allt i lager och man inte får vet det när man beställer.
Acetoolonline har dock det bästa sortimentet och den billigaste frakten enligt min erfarenhet.
USPS billigaste fraktmetod kan ta tid och är vad det verkar oförsäkrad.
Just nu är jag glad att allt kom fram till slut men jag hade behövt grejerna i början av Juli...
/Husowner
Jag beställde 27maj från acetoolonline. 29 Juni skickades två kollin och det första hämtade jag ut 9 Juli alltså ca 6 veckor efter beställning. Det andra paketet försvann! Tills det dök upp igår
Bägge paketen var väldigt trasiga. Det första så illa så att en stor verktygslåda föll ur paketet hos posten. Detta är helt klart acetoolonlines ansvar. De packar uruselt! Någon mer med samma erfarenhet?
Acetoolonline packar dåligt.
Acetoolonline kan ta tid eftersom de inte har allt i lager och man inte får vet det när man beställer.
Acetoolonline har dock det bästa sortimentet och den billigaste frakten enligt min erfarenhet.
USPS billigaste fraktmetod kan ta tid och är vad det verkar oförsäkrad.
Just nu är jag glad att allt kom fram till slut men jag hade behövt grejerna i början av Juli...
/Husowner
Kort bra erfarenhet om Acetoolonline.
Tycker bra om stället. Allt har gått bra. Skulle inte tveka att beställa därifrån igen.
Kommer genomföra beskrivningen i mån av tid. Just nu upptar arbete och familj tiden. Ber att få återkomma.
Lösmaskiner packades inte optimalt kan jag erkänna det enda minuset hittils på Acetoolonline.
/Mattias
Tycker bra om stället. Allt har gått bra. Skulle inte tveka att beställa därifrån igen.
Kommer genomföra beskrivningen i mån av tid. Just nu upptar arbete och familj tiden. Ber att få återkomma.
Lösmaskiner packades inte optimalt kan jag erkänna det enda minuset hittils på Acetoolonline.
/Mattias