Jag upplevde inte att det jag fick var dåligt packat. Mycket sånt där brunt packpapper var det.

Intressant att folk beställer från billbilligaste i USA. Priserna är ju rätt låga iallafall. Jag brukar för det mesta beställa från Coastaltools som inte är dom billigaste i USA mått mätt. Coastaltools har snabba leveranser även om dom inte har saker i lager. Har dom det i lager så är det levererat till dörren inom 5 dagar med UPS. Visserligen kostar det lite att få via UPS men det är snabbt och dom tar ansvar för prylarna.

Costaltools packar mycket generöst och hållbart med stadiga kartonger samt en hel del frigolitpluppar.

Näe, satsa på en butik som har bra service och betala liiiite mer och bli alltid nöjd. Priset blir iallafall mycket bra.

Vid en beställning så ville jag ha en excenter som dom inte hade så jag slog dom en signal och dom sa att det var inga problem. Dom beställde och jag tror det tog tre dagar extra då dom skulle få hem den innan leverans.

Handlar från hardwaresalesinc, snabba mailsvar, bra mailservice, bra rabatter, bra fraktpriser och snabba leveranser. ca. 1vecka från beställning till leverans hem.

Ska till USA senare i höst och funderar på att beställa till hotellet. I och med att jag inte kommer att vara där mer än 3-4 dagar undrar jag om någon har erfarenhet från näthandlare i USA som
  • tar svenska VISA-kort
  • levererar till hotell
  • har snabb leverans.

Nu har jag fått min Hitachi nr90gr!!! Det gick smidigt efter att man hade fått ref,nr ifrån banken. Nu till en fråga, var köper man gas billigast? Finns det några paket som Paslode har med spik och gas? Var köper man billiga spik/vilka funkar?

Mvh/ letar_hus

En fråga till, var köper man en billig/bra transformator till den?
(många frågor blir det)

Snailman
står i andra trådar här var man köper gas och trafos,

har fått mina grejor nu, i makita paketet (601) så låg det med en vändbar bits, lustigt nog verkar den inte passa till dragaren.. (enl manulen ska den ha nån sorts insvarvning för att sitta fast och denna saknas) var det så för er andra oxå?

Det enda som står om gas är att man kan köpa på Swedol men det måste ju finnas fler ställen på nätet att handla ifrån?

Snailman
Nån som vet var man kan köpa usa-kontakt hona, helst för chassimotage?
(har förlagt den jag köpte för 20 år sen:D)

edit: clasohlson har visst för en 25 krona..

Redigerat:
mangev, bra tips på hardwaresalesinc, de verkar ha ok priser. Jag hittar dock inte deras e-mail adress någonstans på deras hemsida och vid deras automatiska fraktuträkning spottar den fram $3750 i frakt kostnad för ett Makita 4 piece combo kit.

rumpmas skrev:
mangev, bra tips på hardwaresalesinc, de verkar ha ok priser. Jag hittar dock inte deras e-mail adress någonstans på deras hemsida och vid deras automatiska fraktuträkning spottar den fram $3750 i frakt kostnad för ett Makita 4 piece combo kit.
e-mailen är: info@hardwaresalesinc.com

Fraktkostnaderna är mycket bra klart lägre än de flesta andra firmor då jag gjort prisjämförelser(per mail), jag har mailat mina beställningar och fått tillbaka priserna med rabatt + fraktkostnaderna för detta samt en utcheckningslänk dår de förberett hela ordern i varukorgen.

Tackar, ska genast maila o kolla pris. Fick du rabatt bara sådär utanvidare iaf?

Jag ska åka till USA igen senare i september men priset med US tax blir ca $120 dyrare i affär än på nätet. Är frakten därikring så är det ju nästan enklare att beställa o slippa släpa på allt. Möjligen åker man på Tull avgift förståss.

rumpmas skrev:
Tackar, ska genast maila o kolla pris. Fick du rabatt bara sådär utanvidare iaf?

Jag ska åka till USA igen senare i september men priset med US tax blir ca $120 dyrare i affär än på nätet. Är frakten därikring så är det ju nästan enklare att beställa o slippa släpa på allt. Möjligen åker man på Tull avgift förståss.
Frågar om bästa priser, fått mellan 10-15% rabatt .

rumpmas skrev:

Ja och moms tyvärr, det är den som är den 'trista biten' - 25%.
Tullavgiften ligger på runt 2% bara.

(du visste säkert redan detta, men för att förtydliga för andra som läser och kanske inte har full koll :))

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.