Produkter som diskuteras: "fogspruta"
Fogsprutor
Fogsprutor är verktyg som används för att applicera fogmassa, oftast i form av silikon eller akryl, vid tätning och limning i byggnadskonstruktioner och hantverksprojekt. De är essentiella för att uppnå en jämn och kontrollerad applicering
Läs mer
695:- + moms för den där... :eek:
En alldeles utmärkt spruta finns på favoritvaruhuset Biltema:
http://www.biltema.se/Archive\Product_images\19\Large\19-282_l.jpg
Endast 98 :-, funkar skitbra!
En alldeles utmärkt spruta finns på favoritvaruhuset Biltema:
http://www.biltema.se/Archive\Product_images\19\Large\19-282_l.jpg
Endast 98 :-, funkar skitbra!
Håller med Cinolin 695+ moms!? Den kan ju inte koka kaffe.
Jag köpte min på classe O för... ja ett bra tag sedan och den har varit med i tre kök och fem badrum och fungerar fortfarande.
Liknar denna: Clas Ohlson - Patronspruta, Silikon & Fog handla beställ postorder
Jag köpte min på classe O för... ja ett bra tag sedan och den har varit med i tre kök och fem badrum och fungerar fortfarande.
Liknar denna: Clas Ohlson - Patronspruta, Silikon & Fog handla beställ postorder
Denna modell använder jag, och många andra yrkesmän, och trivs med. Frigöringsmekanismen sitter i avtryckarhandtaget som man trycker framåt för att lossa trycket från patronen. Vet dock inte vad den kostar, men skulle gissa på 4-500:- inkl. moms och du hittar den hos de flesta riktiga bygghandlarna.
Tillägg: Den röda delen kan rotera runt sin egen axel och ramla bort från handtaget, men det är inget som en klick PL400 inte kan lösa...
Tillägg: Den röda delen kan rotera runt sin egen axel och ramla bort från handtaget, men det är inget som en klick PL400 inte kan lösa...
Dom stora skillnaderna mellan en"vanlig"spruta och Hiltin är att man får ut så mkt fog per tag(jääääämna strängar),och att man släpper trycket med handtaget(man slipper whiplash-skador i tummen).Jag har faktiskt kollat runt hos"riktiga"bygghandlare men jag har inte sett den modellen!ACME skrev:Denna modell använder jag, och många andra yrkesmän, och trivs med. Frigöringsmekanismen sitter i avtryckarhandtaget som man trycker framåt för att lossa trycket från patronen. Vet dock inte vad den kostar, men skulle gissa på 4-500:- inkl. moms och du hittar den hos de flesta riktiga bygghandlarna.
Tillägg: Den röda delen kan rotera runt sin egen axel och ramla bort från handtaget, men det är inget som en klick PL400 inte kan lösa...
Priset börjar ju likna något....
Kolla med AB Arvid Svensson Pro i Örebro, 019-16 76 90. Arvid Svensson Pro
Dom ingår i BIG-Gruppen, precis som Flinks Järn i Stockholm som säljer sprutan.
Hittade märke & modell: Sika H14
Dom ingår i BIG-Gruppen, precis som Flinks Järn i Stockholm som säljer sprutan.
Hittade märke & modell: Sika H14
Har hunnit med att köpa, använda, tappa bort, köpa igen den modellen du pratar om.peterand skrev:
Jag har "nästan" bara gott att säga om den. hade den till en glasbetongvägg om ca 600 block... den som satt glasbetong vet hur ofta man får byta patron då.
Den var bra i ditsättning, borttagning och vid användning. men en spruta var förhoppningvis ett måndagsex, den fjädrade tillbaka på ett konstigt sätt.
Men som sagt, en väldigt fin spruta till väldigt lågt pris " ca 120 kr tror jag?"
Casco QuickGun heter den tror jag
Det ser ut som den uppfyller mina önskemål!Intressant fastsättning!!Jag hittade den på K-Rautas hemsida för 129kr,kanske hinner in i helgen!?Boris73 skrev:Har hunnit med att köpa, använda, tappa bort, köpa igen den modellen du pratar om.
Jag har "nästan" bara gott att säga om den. hade den till en glasbetongvägg om ca 600 block... den som satt glasbetong vet hur ofta man får byta patron då.
Den var bra i ditsättning, borttagning och vid användning. men en spruta var förhoppningvis ett måndagsex, den fjädrade tillbaka på ett konstigt sätt.
Men som sagt, en väldigt fin spruta till väldigt lågt pris " ca 120 kr tror jag?"
Casco QuickGun heter den tror jag
Tack
"What dear? No, that's not new, I've had that green thingy for ages!"
Jag var lite sugen på att prova en sådan när jag såg den hos Centro i Stockholm. Fast killen i kassan avrådde mig, han sade att de har fått ta tillbaka massor av sådana, de gick tydligen sönder på något vis. Detta var ett halvår sedan, så Casco kanske har fått ordning på produktionen.
som jag sa så har jag haft 3 st. den första tappa jag bort, den andra fjädrade på ett underligt sätt, den tredje har jag kvar.jon_h skrev:
Kan vara skit i kvaliten men den jag har nu har jag nog använt till ca 50 patroner, and still goin strong.
köp en å prova, den är ju i alla fall billig
