Jag hade samma problem med en tub nyligen, att plasten som trycker ut innehållet ur kolven kom snett och den tryckte ut lite bakvägen, det var dock ett lim i så det torkade, inte så kul om det blir kladdigt, jag kanske skar av för lite i spetsen, gick ganska segt att pressa, kan ha varit en gammal tub också.
Har inte plockat ur tuben så vet inte om själva fogsprutan är deformerad men det är en likadan du har fast svart, tror det kostade 25kr eller liknanade på byggmax.
 
Du får nog lägga på en 0'a på priset för min, kanske får köpa 10 st billiga istället nästa gång och byta dom ett gäng i taget, så sjukt irriterande att byggandet stannar pga nått går sönder..
 
Jag har kört ett 30tal tuber med bilteman. Fungerar utmärkt enligt mig. Har inte saknat kraft någon gång, och den är stabil.

(Har inte provat en 300:- modell dock)
 
Okej det låter ju lovande och prismässigt så har man ju råd att testa. Tyvärr är det en bit till Biltema så jag får fundera på när jag behöver den för annars lönar det sig inte om man räknar in bensinpengarna 😃
 
Fast Casco Quick Gun vann ju testet, den hade högsta betyg på alla punkter.
Sen valde de att sänka den för att det exemplaret de testade gick sönder.
Kanske får testa en sådan quick gun.
 
Jo men jag läste att den inte passar med alla tuber pga olika omkrets. Sen är det ju ganska surt om grejerna inte håller när man står och jobbar. Hatar onödiga avbrott pga att saker går sönder...
 
raveper skrev:
Köpte en sån här på clas [länk]
Min var dock helsvart men den ser likadan ut tror jag. Känns kraftig och rejäl. Har funkat ypperligt.
Helt klart intressant då Classe ligger runt hörnet. Frågan är ju om det är samma tillverkare på alla dessa eller om de dyrare fortfarande är bättre? De ser ju onekligen väldigt lika ut.

Det jag eftersträvar är en spruta som inte är så förbannat trög när man jobbar länge och att den har ett bra stopp av flödet.
 
Jag har använt biltemas proffsmodell också med ett tvåsiffrigt tal antal tuber. Har inte testat någon annan modell än gamla orangea. Tycker den är kanonbra. Tror till och med att den kostade 99 kr då jag köpte för några år sedan. Bara köp! Kan inte se någon anledning att slänga ut massor med hundralappar om man inte använder den flera timmar varje dag. Jämt. Och då är det väl som sagt inte bara muskelkraft som används.

Brorsan behövde en ny i somras, då var vi på biltema, men då var den slut.
 
05.jpg Sorry, jag var tvungen ;)
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Henrik Enkel skrev:
Jag har använt biltemas proffsmodell också med ett tvåsiffrigt tal antal tuber. Har inte testat någon annan modell än gamla orangea. Tycker den är kanonbra. Tror till och med att den kostade 99 kr då jag köpte för några år sedan. Bara köp! Kan inte se någon anledning att slänga ut massor med hundralappar om man inte använder den flera timmar varje dag. Jämt. Och då är det väl som sagt inte bara muskelkraft som används.

Brorsan behövde en ny i somras, då var vi på biltema, men då var den slut.
Jag håller med dig fullständigt. Man ska lägga pengarna där de gör nytta. Och det verkar ju onekligen som att biltemas spruta är bra. Har några dagar framför mig med mycket fogande så därför ville jag bara försäkra mig om att den var bra. Vill som sagt inte stå där med en spruta som inte fungerar. Ska be farsan köpa en till mig innan han kommer och hälsar på nästa gång 😃
 
Gruvberget skrev:
Biltemas är helt ok, men har nu uppgraderat till en fogspruta av yrkesmodell och det är enorm skillnad om man fogar mycket (fönsterkitt t ex...) och med pekfingret drar man tillbaka avtryckaren med ett klick för tryckavlastning

[länk]

Men visst, 800 kr eller 49 kr, det är frågan, välj Biltema om det är för hemmabruk, den är enormt prisvärd
Ja med tanke på priset på Biltemas så har man ju råd att chansa 😃 800:- känns lite i överkant faktiskt.
 
Det finns andra alternativ från Krøger som inte kostar 800 spänn men ändå ger oändligt mycket mer spruta för pengarna. Tänker exempelvis på plastversionen av H40, H40PS som givetvis kostar mer än någon hundring men som förmodligen också är tio gånger bättre än alla andra sprutor du hittar för 100-200kr...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.