Brukar inte vara den som gnäller, men va f-n!
Till synes samma vara, båda på "kampanj"

• Namnlös.png
Jula har ett jäkligt bra pris på den kärran. Jag har just tittat pris på Ekeby 110. Hittade ingen billigare än cirka 1700kr - hade varit intressant att se julas pris på den storleken. 90l tycker jag är för lite för att funka som byggskottkärra...

Byggahemmas pris verkar vara rätt högt jämfört med andra ställen också. Jag är också på jakt efter en skottkärra men hade siktat in mig på denna http://www.storeonnet.se/skottkarra-ekeby-litersvolym-kullager-p-6053.html?from=kelkoo&utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Skottk%E4rra+Ekeby+med+90+litersvolym+%28kul

Jag blir lite tveksam till hållbarheten på den konstruktionen som du hade i ditt inlägg. Är det inte bättre med orginalet med träskänklar som går hela vägen?

K-rauta tar drygt 1400kr för 110liters och 795kr för 90liters..
Och jag håller med Raskus om den enorma prisskillnaden. Man måste verkligen kolla runt för att få ett bra pris.

Skärmavbild 2012-05-08 kl. 15.32.03.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Angående K-rauta och Jula.

Säckkärra Ekeby P3 250kg, 1400:- på K-rauta, 1000:- på Jula (tvärs över gatan här i Partille). När jag ringde och pratade med varuhuschefen på K-rauta så yrade han bla om att han ju hade så mycket högre kvalitet än Jula, så han kunde inte konkurera med pris. "Högre kvalitet på exakt samma kärra?" blev svaret från mig...

Kontentan var att jag fick skylla mig själv som handlade på K-rauta. Fine. Det gör jag. Men nu när jag vet det, så tänker jag ju inte göra om det misstaget. :thumbdown:

Instämmer att Jula har ett bra pris på den kärran. Bygghemma skulle kunna vara något dyrare eftersom de levererar frakfritt, men det motiverar knappast det tredubbla priset.

Eller också ropar man in den begagnad på auktion, för minst 400 kr, plus inropsavgift 100 kr. Plus moms.

Jag har sett det förut, bara för att det är budgivning så tror folk att det är billigt. Suck!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.