Har precis fått offert från två företag på installation av tre stycken luft-luft värmepumpar. Ett företag offererar Mitsubishi, det andra Daikin.
Priset skiljer sig ganska mycket och jag vill gärna höra era synpunkter på val av fabrikat samt om prisskillnaden är motiverbar? Installationen är ju identisk och avståndet mellan oss och företagen är också det samma.
Offererat pris:
Mitsubishi: 65.800:-
Daikin: 86.500:- (ca +32%!!)
Tacksam för synpunkter dels på priset, dels på val av fabrikat. Det finns kanske andra likvärdiga fabrikat?
Har precis fått offert från två företag på installation av tre stycken luft-luft värmepumpar. Ett företag offererar Mitsubishi, det andra Daikin.
Priset skiljer sig ganska mycket och jag vill gärna höra era synpunkter på val av fabrikat samt om prisskillnaden är motiverbar? Installationen är ju identisk och avståndet mellan oss och företagen är också det samma.
Offererat pris:
Mitsubishi: 65.800:-
Daikin: 86.500:- (ca +32%!!)
Tacksam för synpunkter dels på priset, dels på val av fabrikat. Det finns kanske andra likvärdiga fabrikat?
Det beror helt på vilka modeller av respektive märke som offererats gällande priserna.
Kvalitetsmässigt så vet man dessvärre om x antal år vilka modeller som har minst fel och det kommer nya modeller var och vartannat år
så går inte alltid att gå på tidigare bedrifter.
Har märket en bra fungerande serviceavdelning så kan det göra stor skillnad för montör och slutkund.
Båda är Japanska märken så det ser jag som positivt.
Partisk men hade valt Mitsubishi Electric och tänk på att Mitsubishi har 2 olika märken inom koncernen med Electric och Heavy.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.