37 279 läst ·
25 svar
37k läst
25 svar
NIbe Fighter låter illa
de gamla bussningarna bestod av en stålhylsa med gummi rund om och hos mig gick gummit sönder nästan med en gång så att det blev stål mot stål = oljud!
de nya består av en oval stålplatta i botten som skruvas fast och sedan en stor "gummiblåsa" uppepå där pumpen fästs. dessa bussningar är väldigt flexibla, kan gunga pumpen ca 2-3 cm fram och tillbaka. GRYM skillnad i ljud !!
de nya består av en oval stålplatta i botten som skruvas fast och sedan en stor "gummiblåsa" uppepå där pumpen fästs. dessa bussningar är väldigt flexibla, kan gunga pumpen ca 2-3 cm fram och tillbaka. GRYM skillnad i ljud !!
Min gamla tråd har visst vaknat till liv igen!
De här med gummikuddarna låter riktigt intressant, om nån vet var man kan köpa dessa skulle ja vara tacksam!
De här med gummikuddarna låter riktigt intressant, om nån vet var man kan köpa dessa skulle ja vara tacksam!
Medlem
· Västra Götaland
· 18 inlägg
Jag köpte mina via info@vvsbutiken.nu. De kostade 150spänn plus frakt. Frågan nu är väl hur man skall göra för att byta dem, det är ju riktigt trångt bland alla slangar och rör.
Medlem
· Västra Götaland
· 18 inlägg
Ingen som vet hur man byter?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Det är inte så avancerat. Bort med fronterna och fläkten. Sedan har du kompressorn rakt in. 2 skruvar fram och en nästan rakt bakom. Bort med de gamla bussningarna och dit med de nya. Man behöver inte skruva tillbaka några skruvar då de är säkringar för om man skall flytta hela pumpen. Det som tog tid är skruven på baksidan.
Tar ca 30min -1h.
Tar ca 30min -1h.
Tack, ska ta och rengöra fläkten och byta filter i helgen så får kolla.
Robert-san01 skrev:Det är inte så avancerat. Bort med fronterna och fläkten. Sedan har du kompressorn rakt in. 2 skruvar fram och en nästan rakt bakom. Bort med de gamla bussningarna och dit med de nya. Man behöver inte skruva tillbaka några skruvar då de är säkringar för om man skall flytta hela pumpen. Det som tog tid är skruven på baksidan.
Tar ca 30min -1h.
Satt med fingret på avtryckaren men de som alla listar ser inte alls ut som du nämner thomasd79, var kan MSN köpa dem? Ser att du inte varit inloggad på långe så jag testar även PM. Ni andra, gjorde de här stor skillnad för er? Kostar 275-495 kr plus frakt på nätet.
Edit: Testar de jag länkat till.
http://www.eldkraft.se/produkt/Gummidampare-3-pack-Nibe
Edit: Testar de jag länkat till.
http://www.eldkraft.se/produkt/Gummidampare-3-pack-Nibe
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Det är dem på Eldkraft jag köpt. De passar men det är bara själva bussningarna du använder i kittet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
