Jag har 60 meter golvvärmeslang (Wirsbo 20*2), men mitt på slangen har jag fått en liten skada/repa.
Har ingen större lust att köpa 60 meter ny slang men det känns inte bra att lägga ner slangen med en repa utan att göra något så min fundering är:
Även om det inte är hål så vill jag laga det så gott jag kan innan jag lägger ner slangen, hur gör jag?
Har ingen större lust att köpa 60 meter ny slang men det känns inte bra att lägga ner slangen med en repa utan att göra något så min fundering är:
Även om det inte är hål så vill jag laga det så gott jag kan innan jag lägger ner slangen, hur gör jag?
Limma PE som slangen består av är i princip omöjligt. PE är en av de svåraste plasterna att limma.
Kapa slangen och sätt en koppling. Märk upp på ritningar exakt var kopplingen är så du vet ifall den börjar läcka är mitt förslag om du inte byter hela slangen.
Kapa slangen och sätt en koppling. Märk upp på ritningar exakt var kopplingen är så du vet ifall den börjar läcka är mitt förslag om du inte byter hela slangen.
Såga av slangen vid skadan och använd till någon kortare slinga eller sälj som begagnad, den är ju ändå dyr.
Nu har jag bestämt mig och att inte använda slangen men då fick jag följande funderingar! http://www.byggahus.se/forum/vaerme-allmaent/67921-golvvaermeslang-till-pusch-12-a.html
Klicka här för att svara