Hej igen....
Har i dagarna bytt mobil, Iphone till nyare Iphone. Zaptecappen flyttade med fint vid överföringen, men jag kan inte få till funktionaliteten i den nya mobilen. Har försökt med alla möjliga trix men går bet hela tiden. Har någon något tips att komma med? Måste jag tex avinstallera uppkopplingen i gamla mobilen först?
Har inte flyttat över simkortet än. (Har dock wifi kontakt med laddboxen) Kan det vara problemet?

Tackar på förhand
Gladiolus
 
Redigerat:
G Gladiolus skrev:
Hej igen....
Har i dagarna bytt mobil, Iphone till nyare Iphone. Zaptecappen flyttade med fint vid överföringen, men jag kan inte få till funktionaliteten i den nya mobilen. Har försökt med alla möjliga trix men går bet hela tiden. Har någon något tips att komma med? Måste jag tex avinstallera uppkopplingen i gamla mobilen först?
Har inte flyttat över simkortet än. (Har dock wifi kontakt med laddboxen) Kan det vara problemet?

Tackar på förhand
Gladiolus
Bytte mobil i våras (Android), inga bekymmer.
Testa att flytta över simkortet även om det inte borde påverka.

Har du testat av installerat om appen?
Är gamla telefonen avslagen då du försöker få det att funka?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Bytte mobil i våras (Android), inga bekymmer.
Testa att flytta över simkortet även om det inte borde påverka.

Har du testat av installerat om appen?
Är gamla telefonen avslagen då du försöker få det att funka?
Svar: Nej, nej. Vill inte äventyra att tappa kontrollen helt. Kan ju styra med gamla mobilen i nuläget.
Undring: "Inga bekymmer"..... Gick du igenom typ "Installera produkt" eller liknande, eller funkade det utan några extra åtgärder?
 
G Gladiolus skrev:
Svar: Nej, nej. Vill inte äventyra att tappa kontrollen helt. Kan ju styra med gamla mobilen i nuläget.
Undring: "Inga bekymmer"..... Gick du igenom typ "Installera produkt" eller liknande, eller funkade det utan några extra åtgärder?
Jag installerade appen och loggade in.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jag installerade appen och loggade in.
Ok, tack för info. Jag får prova vidare.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G Gladiolus skrev:
Hej igen....
Har i dagarna bytt mobil, Iphone till nyare Iphone. Zaptecappen flyttade med fint vid överföringen, men jag kan inte få till funktionaliteten i den nya mobilen. Har försökt med alla möjliga trix men går bet hela tiden. Har någon något tips att komma med? Måste jag tex avinstallera uppkopplingen i gamla mobilen först?
Har inte flyttat över simkortet än. (Har dock wifi kontakt med laddboxen) Kan det vara problemet?

Tackar på förhand
Gladiolus
Hej, hur löste du problemet? Har samma problem (”obs går inte att få laddare” står det i en övrigt helt fungerande app)och vill inte riskera att stänga ned den gamla mobilen innan jag har funktionalitet i den nya.
 
H Hasse2431 skrev:
Hej, hur löste du problemet? Har samma problem (”obs går inte att få laddare” står det i en övrigt helt fungerande app)och vill inte riskera att stänga ned den gamla mobilen innan jag har funktionalitet i den nya.
Hej,
Om jag minns rätt så raderade jag appen i den nya mobilen och installerade den på nytt. All data fanns kvar.

//G
 
  • Gilla
Hasse2431
  • Laddar…
G Gladiolus skrev:
Hej,
Om jag minns rätt så raderade jag appen i den nya mobilen och installerade den på nytt. All data fanns kvar.

//G
Tackar, svårare än så var det inte
 
  • Gilla
Bjorkdahl
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.