3 210 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Zaptec Go fast i fristående läge
Hej,
Jag har nyligen fått installerat en Zaptec Go med en Zaptec Sense lastbalanserare. Allt verkar funka och appen säger att jag laddar med Sense. Men den säger också att den är i "fristående läge". Och det händer inget när jag försöker ta bort detta. Appen hittar inga enheter trots att jag håller telefonen mot boxen.
Någon som vet hur skall göra?
Jag har nyligen fått installerat en Zaptec Go med en Zaptec Sense lastbalanserare. Allt verkar funka och appen säger att jag laddar med Sense. Men den säger också att den är i "fristående läge". Och det händer inget när jag försöker ta bort detta. Appen hittar inga enheter trots att jag håller telefonen mot boxen.
Någon som vet hur skall göra?
Vad händer om du kopplar bort Sensen? Se om du kan stänga av Fristående läge. Sen koppla in den igen.G Galten skrev:Hej,
Jag har nyligen fått installerat en Zaptec Go med en Zaptec Sense lastbalanserare. Allt verkar funka och appen säger att jag laddar med Sense. Men den säger också att den är i "fristående läge". Och det händer inget när jag försöker ta bort detta. Appen hittar inga enheter trots att jag håller telefonen mot boxen.
Någon som vet hur skall göra?
Nu testade jag att installera om Sense och nu kan jag stänga av ”fristående läge”
Problemet är bara att nu kan jag inte ladda.. Det händer absolut inget när jag startar laddningen.
Så jag fick koppla bort den igen. Satte ner strömmen till 14 A för att ha lite marginal för resten av huset
Någon som har tips på varför det bara funkar i fristående läge?
Problemet är bara att nu kan jag inte ladda.. Det händer absolut inget när jag startar laddningen.
Så jag fick koppla bort den igen. Satte ner strömmen till 14 A för att ha lite marginal för resten av huset
Någon som har tips på varför det bara funkar i fristående läge?
Vad har du för övrig belastning? Du behöver ha minst 6A tillgängligt på alla 3 faser innan den kan dra igång. Detta oavsett om din bil laddar med 1 eller 3 faser. Sen kan det ta upp till 10min innan Sensen skickar en signal till laddboxen.G Galten skrev:Nu testade jag att installera om Sense och nu kan jag stänga av ”fristående läge”
Problemet är bara att nu kan jag inte ladda.. Det händer absolut inget när jag startar laddningen.
Så jag fick koppla bort den igen. Satte ner strömmen till 14 A för att ha lite marginal för resten av huset
Någon som har tips på varför det bara funkar i fristående läge?
Tack återigen för tips!mickelindkvist skrev:
Återkommer när jag kollat
Vad har du för huvudsäkring?G Galten skrev:
Jag har 20A men det räcker att man kör igång en högförbrukare typ varmvattenberedare, spis, vattenkokare osv. för att Sensen reagerar och stänger av. Lättast är att kolla på de tider du inte har så mycket annat igång.
Jag har bara 16A men nu funkar allt tror jag. Kopplade in Sense igår kväll när vi körde flera maskiner = ingen laddning. Och imorse var bilen laddad och redo 😊
Jag har laddat 11 kW i en månad utan Sense.. Uppenbarligen tål säkringarna långt mer än 16A
Jag har laddat 11 kW i en månad utan Sense.. Uppenbarligen tål säkringarna långt mer än 16A
Ja men vad bra 👍🏻G Galten skrev:
Sant, den tål mer än 16, men är det mer belastning under längre tid då smäller den så inte att rekommendera 😊
Klicka här för att svara