Installerade en motion detector till min Razberry.
Det dök upp en drös saker.
Moton-detektorn tenderar att bara gå till ON och aldrig OFF så jag får trigga te´x belysning med "when ON light THIS LIGHT for 10 Minutes" - typ.
Är det så det är tänkt?
Modellen heter PST02-B.
Fäljande installeras/detekteras..
Det dök upp en drös saker.
Moton-detektorn tenderar att bara gå till ON och aldrig OFF så jag får trigga te´x belysning med "when ON light THIS LIGHT for 10 Minutes" - typ.
Är det så det är tänkt?
Modellen heter PST02-B.
Fäljande installeras/detekteras..
Jag kör Domoticz på en raspberry..
Jag har inga menyer, eller ska man kunna koppla sig mot enheten och konfigurera den på något vis?
Jag bara klickade på "include" och sedan på "learn"...
Borde min controller kunna skicka konfiguration menar du?
Låter bra isf
Jag har inga menyer, eller ska man kunna koppla sig mot enheten och konfigurera den på något vis?
Jag bara klickade på "include" och sedan på "learn"...
Borde min controller kunna skicka konfiguration menar du?
Låter bra isf
Thank you Sir!
Nu fattar jag lite mer
Under menyn Set-up --> Hardware och sensorn ser jag att massa grejer dyker upp.. synkad med sensorn..
-------------------------------------------
7. Customer Function: (actual: 4)
Customer function switch, using bit control. Bit 0: Reserve. Bit 1: Enable sending motion OFF report (0 Disable, 1:Enable). Note: Depends on the Bit4, 0: Report Notification CC, Type: 0x07, Event: 0xFE 1: Sensor Binary Report, Type: 0x0C, Value: 0x00. Bit 2: Enable PIR super sensitivity mode (0 Disable, 1:Enable). Bit 3: Reserve. Bit 4: Notification Type (0: Notification Report, 1: Sensor Binary Report). Bit 5: Disable Multi CC in auto report (1 Disable, 0:Enable). Bit 6: Disable to report battery state when the device triggered (1 Disable, 0:Enable) Bit 7: Reserve. ozw recommended setting: 00010110 : 22
-----------------------------------------------
Kan jag gissa såhar.. actual: 4 = 0100
Bit 1: Enable sending motion OFF report (0 Disable, 1:Enable) --> 0110 = 6 skulle ge mig motion OFF signallering och i övrigt samma konfiguration?
Nu fattar jag lite mer
Under menyn Set-up --> Hardware och sensorn ser jag att massa grejer dyker upp.. synkad med sensorn..
-------------------------------------------
7. Customer Function: (actual: 4)
Customer function switch, using bit control. Bit 0: Reserve. Bit 1: Enable sending motion OFF report (0 Disable, 1:Enable). Note: Depends on the Bit4, 0: Report Notification CC, Type: 0x07, Event: 0xFE 1: Sensor Binary Report, Type: 0x0C, Value: 0x00. Bit 2: Enable PIR super sensitivity mode (0 Disable, 1:Enable). Bit 3: Reserve. Bit 4: Notification Type (0: Notification Report, 1: Sensor Binary Report). Bit 5: Disable Multi CC in auto report (1 Disable, 0:Enable). Bit 6: Disable to report battery state when the device triggered (1 Disable, 0:Enable) Bit 7: Reserve. ozw recommended setting: 00010110 : 22
-----------------------------------------------
Kan jag gissa såhar.. actual: 4 = 0100
Bit 1: Enable sending motion OFF report (0 Disable, 1:Enable) --> 0110 = 6 skulle ge mig motion OFF signallering och i övrigt samma konfiguration?
Funkar perfekt!
Nu kommer jag nog att stänga av "Off" igen för den är ju lite meningslös..
Styr off med timer istället.. men man vill ju fatta.
Fans massor med sättningar att skicka ut - Z-wave är mer kapabelt än jag trodde.
En top-up fråga.. kan jag se om mitt nätverk är i Z-wave + mode?
Nu kommer jag nog att stänga av "Off" igen för den är ju lite meningslös..
Styr off med timer istället.. men man vill ju fatta.
Fans massor med sättningar att skicka ut - Z-wave är mer kapabelt än jag trodde.
En top-up fråga.. kan jag se om mitt nätverk är i Z-wave + mode?
Din controller har ett "+ chip", sedan hänger det på de grejor som du har i nätet om de stödjer + standarden.
Inte alla enheter har ett nytt chip. Räckvidd och batteriprestanda påverkas av den nya +-standarden.
Inte alla enheter har ett nytt chip. Räckvidd och batteriprestanda påverkas av den nya +-standarden.
Klicka här för att svara