Hej!

Jag ska byta delar av min fasadpanel på mitt hus från 1981. Jag har hittat liknande Z-panel (22x145) på bygghandeln men vinkeln i fasen är fel, se bild. Vet någon var jag kan hitta panel med rätt vinkel?

Tacksam för alla svar!

/Daniel

• Namnlös bild.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Namnlös bild_2.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Spelar den där lilla skillnaden någon roll?

• Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
Behöver/ska man förresten lämna ett litet avstånd mellan brädorna eller är det bara enklaste dikt an som gäller? Jag byggde en liten grej för att testa färg som nu stått ute ett år och slagit sig. Kanske bara jag som klåpade mig.

Och jag håller nog med att den där lilla skillnaden inte kommer synas.

useless useless skrev:
Spelar den där lilla skillnaden någon roll?
Skillnaden är större än vad den ser ut att vara på bilden. Laddade upp en ny bild nu som illustrerar bättre att det skiljer sig. Det kommer bli påtagligt när man byter ett antal brädor mitt i panelen.

Ser bättre nu men ändå svårt när de skiljer sig i färg tycker jag. Är det någon planka här och där eller ett större avsnitt av fasaden? Om någon enstaka kanske det är värt besväret att fräsa kanten?

D Daniel_Hjorth skrev:
Skillnaden är större än vad den ser ut att vara på bilden. Laddade upp en ny bild nu som illustrerar bättre att det skiljer sig. Det kommer bli påtagligt när man byter ett antal brädor mitt i panelen.
Enda säkra sättet är nog att vända sig till en såg som sågar till önskad profil på beställning.

Eller så kanske det räcker att byta hela den raden panel så inte profilen ändras mitt på?

useless useless skrev:
Enda säkra sättet är nog att vända sig till en såg som sågar till önskad profil på beställning.

Eller så kanske det räcker att byta hela den raden panel så inte profilen ändras mitt på?
Tack! Vet du om någon såg som gör den typen av jobb i Stockholmsområdet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.