Jag vill lägga ekstav i fiskbenssparkett i min lägenhet, men på grund av kriget i Ukraina så är det akut brist på just det material jag behöver. Det lilla som finns att få tag på blir dyrare varje dag.

Har fått erbjudande om att köpa en pall med så kallad ytved. Det är billigt och naturligtvis sämre -men exakt på vilket sätt det är ett nerköp för mig oklart. Har läst att det både kan handla om färg, liksom hållbarhet och hårdhet.

Samtidigt måste golvet på plats och budgeten hållas.

Någon som har erfarenhet av att lägga parkett med enbart ytved? Andra tips och råd?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.