Hej,
jag har haft min ytterväggsfläkt i cirka 3 år nu.
https://saleryd.se/produkt/yttervaggsflakt-knut/

Sedan förra veckan har jag haft problem med den. Den låter onormalt mycket när den är igång.
Jag har öppnat fläkten och rengjort den, men det hjälpte tyvärr inte.
Är det någon som vet vad detta kan bero på?
Jag laddar upp en video där man hör ljudet.

M Marcokarim skrev:
Hej,
jag har haft min ytterväggsfläkt i cirka 3 år nu.
[länk]

Sedan förra veckan har jag haft problem med den. Den låter onormalt mycket när den är igång.
Jag har öppnat fläkten och rengjort den, men det hjälpte tyvärr inte.
Är det någon som vet vad detta kan bero på?
Jag laddar upp en video där man hör ljudet.
Låter som en lagerskada men borde hålla längre än 3 år innan det uppkommer. Stäng av den o snurra med handen om de tar i nånstans.

Går förmodligen att byta ut själva fläkten och i vissa fall även reparera och byta lager. Kolla vad själva fläkten är tillverkad och modellbeteckning

H Håbbe01 skrev:
Låter som en lagerskada men borde hålla längre än 3 år innan det uppkommer. Stäng av den o snurra med handen om de tar i nånstans.

Går förmodligen att byta ut själva fläkten och i vissa fall även reparera och byta lager. Kolla vad själva fläkten är tillverkad och modellbeteckning
Hej, tusen tack för ditt svar. Jag bifogar en bild genom detta skulle underlätta.

• Bild av en produktetikett från Salefynd AB med specifikationer som typ, rating, effekt, IP-klass och serienummer, samt CE-märkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det intressanta sitter innanför kåpan tyvärr, dvs själva fläkten och inte produkten

H Håbbe01 skrev:

Hej
Kanske går o öppna o sprayar in smörjmedel vid axellagringarna i båda ändarna på motoraxlarna

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.