Hej
Håller på bygga isolerat uterum som kallställs på vinter, har en plintgrund med isolering och ovanpå den en ångbroms och sen golvspån. Jag tänker som bilden nedan, att bygga yttervägg och sen golvspån, ångbroms innerväg och golv möttes och tejpas.
Men sen ser jag tex på
samt
Minut 7
att man först lägger golvspån och montera ytterväggen ovanpå? Ser ju enklare ut men då har amn golvspån som går ut mot ytterväggens vindduk. Känns inte optimalt ur fukt synpunkt?
Håller på bygga isolerat uterum som kallställs på vinter, har en plintgrund med isolering och ovanpå den en ångbroms och sen golvspån. Jag tänker som bilden nedan, att bygga yttervägg och sen golvspån, ångbroms innerväg och golv möttes och tejpas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men sen ser jag tex på
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
att man först lägger golvspån och montera ytterväggen ovanpå? Ser ju enklare ut men då har amn golvspån som går ut mot ytterväggens vindduk. Känns inte optimalt ur fukt synpunkt?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Jag hade gjort som du tänkt. Ett undergolv kan man tänka sig byts av någon anledning under byggnadens livslängd så bra om det inte ligger under stommen.
Har mer förtroende för träguiden än ”FixarTV”.
Har mer förtroende för träguiden än ”FixarTV”.
Klicka här för att svara