Hej,

Ska byta panel på fritidshuset. Lockpanelen på 22x95 verkar inte vara några konstigheter, men panelen under på 10x100 kan jag inte hitta hos byggmax. Någon som har kunskap om hur jag går tillväga?
 
Varför så tunn?
 
Ingen aning. Det är panelen som sitter idag.
 
Det låter som om du har en T Panel , Locket är utformat som ett T i profil och underbrädan är tunn och kläms i spåren.
Själv byter jag till vanlig lockpanel när jag renoverar min fasad då jag inte orkar leta reda på sådan panel.
(Var tydligen vanlig på Götenehus)
 
Jag har lockpanel men med väldigt tunn underbräda. Möjligt att den är några millimeter tjockare där solen inte legat på. Får testa med en 17 mm, hittar inget tunnare som kallas för ytterpanel
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.