Letar efter en ytterhörnlist enligt dålig bild. Har såna på alla ytterhörn i hall i 20-talshus. Utom ETT hörn. Mycket irriterande så jag letar efter så likt som möjligt. Alternativt göra själv, men har inte kommit på hur man kan fräsa själva ytterhörnet än.

Vit ytterhörnlist i ett 20-talshus som efterfrågas för att matcha befintlig inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit ytterhörnlist i ett hörn med profilerad design från 1920-tals hus.
Skapa konto

B Bossesv skrev:
Letar efter en ytterhörnlist enligt dålig bild. Har såna på alla ytterhörn i hall i 20-talshus. Utom ETT hörn. Mycket irriterande så jag letar efter så likt som möjligt. Alternativt göra själv, men har inte kommit på hur man kan fräsa själva ytterhörnet än.

[bild] [bild]
Om du ska göra själv kan du ju sätta två släta och en kvartslist. Efter tillräckligt många lager färg ser det ut som en enhet. Tror du inte det är gjort så från början?

L
Finns Latexfog att smörja in med , övermålningsbar , målarnas bästa vän

Jepp, utan målarfog är man rökt. Tror dock att listerna är tillverkade i ett stycke men idén med kvarssstav är värd att fundera på. Har tänkt att utgå från två släta lister om jag måste tillverka själv.

B Bossesv skrev:
Har tänkt att utgå från två släta lister om jag måste tillverka själv.
Teoretiskt går det. Men vi bor båda i 20-talshus och vet att hörnen brukar vara långt ifrån teoretiskt perfekta och då blir det är svårt att få till ett bra möte mellan de två halvorna om du gör hälften av profilen på varje. En kvartsstav kan följa hörnets "kurva".

Det blev skitbra faktiskt. Två släta lister, en kvartsstav och en överhandsfräs, limmat på plats mot hörnet och så lite målarfog. Går inte att skilja från de andra. :)

• Nyinstallerade vita dörrlister i ett hörn av rummet, med smidigt utförda skarvar och finish.
    Skapa konto
  • Gilla
kristofo och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.