3 922 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Ytterdörr, tröskel?
Hejsan,
Har monterat min nya ytterdörr och allt gick fint. Däremot har denna dörr en tunnare tröskel samtidigt som jag höjde den lite.
De gör att de är ca 10 cm tomrum mellan tröskeln och syllen. Vad pallar man bäst upp detta med så den inte bågnar med tiden?
En annan fråga: mobterade med karmskruv, ska man ändå stadga upp de med att sätta lite kilar runt dörren så den styvnar upp sig?
Mvh
Har monterat min nya ytterdörr och allt gick fint. Däremot har denna dörr en tunnare tröskel samtidigt som jag höjde den lite.
De gör att de är ca 10 cm tomrum mellan tröskeln och syllen. Vad pallar man bäst upp detta med så den inte bågnar med tiden?
En annan fråga: mobterade med karmskruv, ska man ändå stadga upp de med att sätta lite kilar runt dörren så den styvnar upp sig?
Mvh
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Betongsyllen är så förbannat ojämn så jag får de inte att bli stabilt. Sen om jag pallar upp och trycker med foten på tröskeln kan den svikta lite.
Har en flaska fogskum men blir inte de rätt poröst? Lr finns de fogskum som blir hårt som man skulle kunna använda?
Har en flaska fogskum men blir inte de rätt poröst? Lr finns de fogskum som blir hårt som man skulle kunna använda?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden