Hej!
Har en vanlig innerdörr till garaget som därmed släpper in en massa kyla. Skulle vilja byta den till en isolerad dörr. Problemet är att det sitter en del saker i vägen som gör att jag helst inte skulle vilja öka hålets storlek. Så 80x210 är det som gäller. Har letat men inte hittat någon dörr på dessa mått. Är et någon som vet vart man kan få tag i det?

Är det höjdmåttet som är problemet? 80 ytterdörrar finns ju överallt? 80x210 finns också överallt men verkar svårare att hitta bland budgetdörrarna.

Byter du dörr så måste du väl satta en brandklassad också med tanke på att garaget skall vara en egen brandcell?

Jag satte en brand och ljudklassad innerdörr till garagen
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...broderna-johansson/6611007/innerdorr-vit-slat

Den kanske inte har samma isolering som en ytterdörr, men bladet är ju iaf 66mm samt tätlister runt om så jag upplever den som välisolerad (men mitt garage blir nog aldrig kallare än ca +5).

ja det var ju förstås ett intressant alternativ. Annars tycker jag alla ytterdörrar som jag hittar har måtten 80x190 eller 100x210. Är man som jag drygt 1,9 vill man ju ha så få ställen som möjligt som inte är fullhöjd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.