3 704 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
ytterbelysning på puts
Missade att få ditsatt en brädbit till min ytterbelysning innan dom putsade huset, men löste det genom att dra igenom putsen med 110 mm långa träskruv in i bakomliggande träskiva.
Lade en en liten tillklippt plåt för fördelning av tryck bakom armaturen och spände försiktigt dit dom 3 skruvar min ytterbelysning krävde. Tryckte dit ordentligt med silikon i skruvhålen innan jag drog i skruven för fukten. Nu efter 1 år med stormar och annat ruskväder så sitter den fortfarande kvar :
Lade en en liten tillklippt plåt för fördelning av tryck bakom armaturen och spände försiktigt dit dom 3 skruvar min ytterbelysning krävde. Tryckte dit ordentligt med silikon i skruvhålen innan jag drog i skruven för fukten. Nu efter 1 år med stormar och annat ruskväder så sitter den fortfarande kvar :
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Vi har kört med plyfa som vi skurit ur isoleringen för att få dit, och sedan skruvat fast dessa i reglarna bakom. Detta är godkänt av Maxit som är leverantör och fungerar utmärkt för både belysning, markiser m.m.... Borde fungera med plåt också men lite lättare att skruva i trä.........
Klicka här för att svara