Tjenare! Har hus uppåt i landet och precis fått listtäckning lagt av en firma! På sidan emot trädgården är där inget att klaga på men mot gatan blev det sjukt många bubblor.. Jag nämnde detta för utföraren och han säger att det kommer bli bra med tiden.. stämmer detta eller fet lögn? Någon som har erfarenhet? Googlade lite och fick olika svar!
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Släng upp en bild på pappen det absolut första du gör en extra tidig morgon innan solen har värmt taket något så ska jag försöka göra en bedömning.
Min känsla är att dom har lagt pappen för kall och det är tveksamt om den naturliga krympningen kommer räcka. Vad är det för tillverkare på pappen?
Min känsla är att dom har lagt pappen för kall och det är tveksamt om den naturliga krympningen kommer räcka. Vad är det för tillverkare på pappen?
Tusen tack för ditt svar! Jag ska ta en bild imorgon bitti och ladda upp. Det märkliga tycker jag är att andra sidan på huset är nästan helt perfekt..Rickard.ag skrev:
Vet inte märke på pappen men står "SBS5500" på offerter. Återkommer imorgon!
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Då är det eurotema, det ska vara bra kvalité(det har dom bevisat under lång tid) men långt ifrån det trevligaste materialet att göra lister med.B byggsvanen skrev:
Vad var det för väder när dom gjorde taket? I mina ögon ser det precis ut som att det är svetsat för kallt. Alltså inte att svetsen är dålig utan att pappen är kall så när värmen kommer så expanderar den och blir ful. Det kan räcka med att ena sidan är gjord före fikat med nattkalla rullar och andra sidan efter lunch och solen legat på pappen i några minuter.
Dem gjorde inte båda sidorna samma dag.. när dem la den "bra" sidan var det jätte varmt ute, dem körde utan tröja och allting haha. På den dåliga sidan skulle jag tippa runt 10 grader kanske mindre.Rickard.ag skrev:
Då är det eurotema, det ska vara bra kvalité(det har dom bevisat under lång tid) men långt ifrån det trevligaste materialet att göra lister med.
Vad var det för väder när dom gjorde taket? I mina ögon ser det precis ut som att det är svetsat för kallt. Alltså inte att svetsen är dålig utan att pappen är kall så när värmen kommer så expanderar den och blir ful. Det kan räcka med att ena sidan är gjord före fikat med nattkalla rullar och andra sidan efter lunch och solen legat på pappen i några minuter.
Såhär såg det iallafall ut imorse, inte perfekt men betydligt bättre sen om det är bra eller dåligt det hoppas jag att ni kan hjälpa er med!
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Skicka ett mail med bilderna till eurotema dom borde veta bäst hur deras material beter sig. Jag har lite svårt att tro att det kommer sträcka ut sig tillräckligt mycket för att bli helt slätt men jag har knappt monterat eurotema och det lilla jag gjort var som lärling för ett bra tag sen.
Oavsett så är det riktigt trist att dom inte ansträngt sig mer så det är snyggt direkt, det hade knappast krävts speciellt mycket för att det skulle ha blivigt bra.
Oavsett så är det riktigt trist att dom inte ansträngt sig mer så det är snyggt direkt, det hade knappast krävts speciellt mycket för att det skulle ha blivigt bra.
Nä, håller med. Tusen tack för all din hjälp. Får fundera på hur jag ska gå tillväga för att få det snyggt!Rickard.ag skrev:
Skicka ett mail med bilderna till eurotema dom borde veta bäst hur deras material beter sig. Jag har lite svårt att tro att det kommer sträcka ut sig tillräckligt mycket för att bli helt slätt men jag har knappt monterat eurotema och det lilla jag gjort var som lärling för ett bra tag sen.
Oavsett så är det riktigt trist att dom inte ansträngt sig mer så det är snyggt direkt, det hade knappast krävts speciellt mycket för att det skulle ha blivigt bra.
Bumpar tråden. Dem verkar inte vara intreaserade av att diskutera detta alls verkar det som. Hur kan jag gå tillväga? Det är rätt mycket pengar det handlar om ju, och idén var att höja värdet på huset inte ge taket ebola... Någon som har tips?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Vill inte företaget göra något så tror jag tyvärr inte ni har något att hämta någon annan väg. Vad jag vet finns inga inga tydliga estetiska krav på papptak utan så länge det är monterat rätt inom någon sorts estetisk rimlighet så räknas det som fackmässigt. Det finns inga specifika krav på synliga tak utan samma gäller oavsett synligt villatak eller stort industritak.
Möjligtvis kan du försöka sätta press på företaget men det kan också vara värt att ta det lite lungt. Papp sträcks när den tillverkas och rullas så den krymper en aning över tid men det används säkert också som ursäkt i hopp om att kund ska glömma. Ingen tittar på sitt eget tak så noggrant förutom just när det är klart.
Hur i hela friden man tar upp den frågan om ett år mot företaget om det fortfarande är fult har jag ingen aning om.
Tråkigt inlägg att skriva.
Möjligtvis kan du försöka sätta press på företaget men det kan också vara värt att ta det lite lungt. Papp sträcks när den tillverkas och rullas så den krymper en aning över tid men det används säkert också som ursäkt i hopp om att kund ska glömma. Ingen tittar på sitt eget tak så noggrant förutom just när det är klart.
Hur i hela friden man tar upp den frågan om ett år mot företaget om det fortfarande är fult har jag ingen aning om.
Tråkigt inlägg att skriva.
Klicka här för att svara


