Äntligen i lager och levererad. Utförlig och detaljerad beskrivning av precis alla moment man inte själv får utföra med sin el i hemmet.
Bokomslag för "ELTEKNIK" av Paul Håkansson och Tord Martinsen, en handbok i elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Marcussjogren och 5 till
  • Laddar…
vad är nytt?
funnits liknande böcker genom 70,80,90,00 talet

• Gilla
elmont
  • Laddar…
Om man behöver den boken för att göra el-installationer ska man då verkligen göra dom?

• Gilla
Matten
  • Laddar…
Den är väl uppdaterad enligt de senaste reglerna. Och det är en bok man behöver läsa för att sedan kunna göra "el-installationer" ;)

Mikael_L
R ribbones skrev:
Om man behöver den boken för att göra el-installationer ska man då verkligen göra dom?
Menar du då att alla som går elprogrammet på gymnasiet inte borde få göra elinstallationer sen.
Ty just den boken är väl en av kurslitteraturen.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Och det är den enda boken av hela kurslitteraturen som är värd att spara :cool:

Mikael_L Mikael_L skrev:
Menar du då att alla som går elprogrammet på gymnasiet inte borde få göra elinstallationer sen.
Ty just den boken är väl en av kurslitteraturen.
ribbones menar om måste köpa den som privatperson.
kurslittera finns att köpa som privatist.

O
Elsäkerhetsverkets överstebyråkrat har talat:
https://www.elsakerhetsverket.se/om-oss/press/nyheter/debatt-kan-vi-skydda-den-digitala-konsumenten/

Hon säger:
"Att i sitt hem själv göra elarbeten som i Sverige endast får utföras av elinstallationsföretag underlättas av att man i olika forum kan söka och dela information med andra."

Jag tycker det är utmärkt! Hon verkar inte hålla med. Vi får akta oss så att hon inte får för sig att vi är i Nordkorea och försöker stänga forumet och begränsa vilka som får köpa den där boken. :rolleyes:

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Jag kan bara konstatera att väldigt få av de elektriker som har gjort installationer i mitt hus har läst eller kommer ihåg något ur den här boken...

• Gilla
GK100 och 2 till
  • Laddar…
Det är 2015 jag har köpt, tror inte det har kommit någon nyare. Den är uppdaterad sen jag letade förra gången (när jag blev husägare 2014)

• Gilla
Conqvist
  • Laddar…
O Steamboy skrev:
Elsäkerhetsverkets överstebyråkrat har talat:
[länk]

Hon säger:
"Att i sitt hem själv göra elarbeten som i Sverige endast får utföras av elinstallationsföretag underlättas av att man i olika forum kan söka och dela information med andra."

Jag tycker det är utmärkt! Hon verkar inte hålla med. Vi får akta oss så att hon inte får för sig att vi är i Nordkorea och försöker stänga forumet och begränsa vilka som får köpa den där boken. :rolleyes:
Jag förstår nog inte... Men det citerade är ju bara ett konstaterande av att göra elarbeten underlättas av olika forum, vilket ju stämmer. Men hon kanske säger mer än så?

tommib
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Beställde den från adlibris idag.
Jag har beställt den från Bokus. Här ska kopplas. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.