Byggahus.se

Yale ENTR S

1. A
    Medlem Nivå 1
    Jag undrar vad låsuppdateringen bestod av. Är det något som vet?

2. K
    Medlem Nivå 1
    Mitt lås har blivit väldigt okänsligt när man ska låsa / låsa upp genom att dra finger på sidan av låset, är det någon som upplevt något liknande? Byte av batteri hjälpte inte.

3. P
    Medlem Nivå 1
    Inte svar på frågan, men mitt entr s blev långsammare och långsammare, vägrade vissa telefoner så felanmälde till sist. Svaret var att det var säljstoppat pga bristande kvalitet och blev reklamerat och utbytt till ett yale doorman v2 utan kostnad

4. A
    Medlem Nivå 1
    Jag har också upplevt att det blivit mindre känsligt. En period fungerade bara ena sidan. Efter låsuppdatering(?) började båda sidor fungera igen men fortfarande inte lika känslig som i början.

Enligt den kontakt jag hade med supporten berodde säljstoppet på att appen hade fått för mycket klagomål och att det skulle hävas när den var fixad. Men det var ju ett tag sedan...

5. A
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Skulle byta ut batterierna i fingeravtrycksläsaren och nu hittar inte läsaren låset. Har testat att ta bort läsaren från låset via appen och nu lyckas jag inte lägga till det igen. När jag kör "lägg till enhet" från appen så händer inget i läsaren. Låset blinkar (pairing mode) men inget händer med läsaren. När jag testar att slå mastercode så får jag bara felkod "lock not found" eller bara ett fel pip. Efter 2-3ggr efter jag slagit en kod (som resulterar i fel) så börjar den ljusblå/vita lampan blinka men därefter händer inget. Även om låset och läsaren blinkar samtidigt.

Har testar låta läsaren ligga utan batterier någon timme men det ända som hänt är att klockan o datum på läsaren nollställts.
    Hur sjutton gör man en total reset på läsaren? Enligt manualen skall man göra det via mastercode och sedan göra det via menyn. Men kommer ju inte så långt eftersom jag bara får fel direkt efter mastercode.

Har funderat på att köra en total reset på låset men undrar om det kommer hjälpa? Känns som problemet ligger i läsaren. Och Vill gärna slippa dela ut nycklar på nytt via appen.

Någon som har något tips på hur jag skall få igång läsaren?

6. A
    Medlem Nivå 1
    Uppdatering:
    Efter det att läsaren fått ligga en stund med batterierna i så svalde den plötsligt mastercode och väl inne i menyn kunde jaga bt koppla dem igen

• Laddar…
  7. Sandbybo
    Medlem Nivå 1
    • Laddar…
  8. Sandbybo
    Medlem Nivå 1
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    lock.jpg

Ställde en fråga till kundtjänst (yalesverige@assaabloy.com) angående svep/öppna/stängning och fick ett snabbt svar (samma dag):

”I och med uppdatering så har man tyvärr utan notis förändrat hur låset styrs. Det nya sättet är nu mera att endast dra på en sida åt gången. Så testa och se om det går bättre med den vetskapen.

Hälsningar
    Peter Johansson
    Yale Support Skandinavien”

Redigerat 4 sep 19:25
  9. Sandbybo
    Medlem Nivå 1
    Testa detta: https://entrlock.com/wp-content/uploads/2018/08/Fingerprint-Reader.pdf