T TreeView skrev:
Men tar man bort GPS för yale så borde den väl ändå känna av blåtanden när man kommer nära? Ska testa!
putte22 putte22 skrev:
Ja den känner av blåtand då. Men den vet inte att du kommer hem så då kommer den inte ligga och lyssna efter telefonen.
Dessutom vet den inte att du åker bort, så automatisk upplåsning kommer triggas...

Kom en uppdatering idag på L3... någon som vet vad det innebar. Har installerat den. Finns det någon sida där dem skriver vad uppdateringarna innehåller?

• Gilla
StefanAd
  • Laddar…
Ser ingen uppdatering för min L3 idag. Hur fick du reda på att det fanns en?

Är du nära & har Bt anslutning så kommer det upp en flagga längst ner i access appen på lås/låsupp fliken

Ni som är Clas Ohlson medlem få L3 family för 1000 kr billigare med koden 3FAS20

Jag har testat funktionen Automatisk upplåsning nu samtidigt som jag har Automatisk låsning igång och kan bekräfta att låset låser sig som det ska efter 10 sekunder och när jag lämnar området (ca 200 meter) så går låset i Bortaläget (osäker på vad det egentligen innebär). Alla som fortfarande är hemma kan ändå låsa upp och öppna dörren med vredet, samt låsa det igen inifrån. När jag kom hem igen så låste dörren upp sig själv när jag var inom 3 meters avstånd ungefär. Sjukt smidig funktion!

• Gilla
TreeView och 1 till
  • Laddar…
Lips74 Lips74 skrev:
Ni som är Clas Ohlson medlem få L3 family för 1000 kr billigare med koden 3FAS20
Testade koden men den funkar tyvärr inte för mig (jag är medlem).

Prova med stora bokstäver. För mig funkar det. Fick tipset från ett annat forum.

Jag har också provat koden men det står att det inte är giltig.

R rockthelobster skrev:
Faaan, problemen fortsätter. Initialt fick jag någon form av kontakt, ett par avbrutna försök att uppdatera firmware, men eventuellt lyckad uppgraderat till slut. Gick inte att få connecten att koppla upp sig. Långsamtal med den vänliga norska supporten. Resulterade i att vi skulle göra fabriksåtetställning, blir då aldrig ombedd att knacka in ny masterkod. Har alltså ett lås som inte går att öppna på något sätt utifrån. Supporten säger låset är defekt och att jag ska byta det. Ok, jag ska nu riva ut låset,ha en kompis får vakta olåsta huset, medans jag vackert kör till Bauhaus för att reklamera.
Jag har precis lyckats med samma sak. Fabriksåterställning i tron om att det skulle hjälpa för att kunna koppla upp låset. Istället har jag ett lås som jag inte kan ställa in ny masterkod på. Appen hittar naturligtvis inte låset. Ett kryss visas på knappsatsen när jag håller fram kodkortet, och knappsatsen reagerar bara när dörren är stängd.

Är det någon fler som råkat ut för detta som lyckats lösa det utan reklamation?

F fatalus skrev:
Ser ingen uppdatering för min L3 idag. Hur fick du reda på att det fanns en?
På iPhone så såg jag ingen flagga nånstans utan jag fick upp en ruta när jag låste låset (på blåtandsavstånd) med låsknappen i appen.

Har uppdaterat låset nu o en skillnad jag märkt är att det nu står i loggen att ”Någon står vid dörren” när ringklockan används. Förut blev det bara en tom rad i loggen. Någon annan skillnad har jag inte märkt :)

En annan sak jag märkte är att min iPhone inte kan släcka skärmen under tiden som uppdatering pågår, för då failar uppdateringen. Jag måste alltså stå o dutta fingret på skärmen hela tiden medans den håller på att uppdatera. Kan heller Inte byta app. Ska de va så?

S SthlmCity skrev:
Ni som skriver att koden inte fungerar, följer ni instruktioner på [länk] ? Dvs 3 saker i varukorgen samt koden. Fungerade klockrent för mig igår och idag.
Kan också bekräfta att den fungerar. 3FA20 är det o inte 3FAS20 som det stod tidigare i tråden. Samt minst 3 grejer i korgen.

P Perkylainen skrev:
Kan också bekräfta att den fungerar. 3FA20 är det o inte 3FAS20 som det stod tidigare i tråden. Samt minst 3 grejer i korgen.
Nu kan jag bekräfta att det fungerar. Problemet är att L3 finns tillgängligt endast i få butiker och inte online. Och om man inte bor nära en av de butikerna finns det inget sätt att använda rabatten för L3, tyvärr.

T
P Perkylainen skrev:
En annan sak jag märkte är att min iPhone inte kan släcka skärmen under tiden som uppdatering pågår, för då failar uppdateringen. Jag måste alltså stå o dutta fingret på skärmen hela tiden medans den håller på att uppdatera. Kan heller Inte byta app. Ska de va så?
Märkt samma sak, handlar nog främst om dassig utveckling av Yale, när det dessutom tar ganska lång tid med varje uppgradering så är det ju irriterande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.