80 600 läst ·
27 svar
81k läst
27 svar
Yale doorman meny läge #masterkod# problem
*** Obs!!! pga ett missförstånd så är denna info av mig felaktig! Det är jag som gjort fel vid skapandet av kontot ***
Jag ber verisure om ursäkt för detta!
Har inte fått svar på min fråga än. Men visste ni att verisure lagrar lösenord i klartext?! Blev förvånad när jag skulle uppge mitt lösenord till deras web och jag frågade om han såg det i klartext, och han svarade ja?!? Uh???
Jag ber verisure om ursäkt för detta!
Har inte fått svar på min fråga än. Men visste ni att verisure lagrar lösenord i klartext?! Blev förvånad när jag skulle uppge mitt lösenord till deras web och jag frågade om han såg det i klartext, och han svarade ja?!? Uh???
Redigerat:
Medlem
· Västra götalands län
· 348 inlägg
VeriUnsure!MMLxtreme skrev:
Jag hade sagt upp all bekantskap med företaget som hanterade min data på det sättet.
Klarar man inte av så grundläggande säkerhetsfunktioner som att kryptera lösenorden, hur hanterar man då övrig säkerhet?
*** Obs !!! pga ett missförstånd så är denna info av mig felaktig! Det är jag som gjort fel vid skapandet av kontot ***
Sjukt! De måste vara tydliga med att det kan ses i klartext. Folk kanske använder samma lösenord på flera sajter :-/
Men det är lugnt. Han i kundtjänst sa att de inte får "säga" lösenordet till nån. Haha!
Sjukt! De måste vara tydliga med att det kan ses i klartext. Folk kanske använder samma lösenord på flera sajter :-/
Men det är lugnt. Han i kundtjänst sa att de inte får "säga" lösenordet till nån. Haha!
Redigerat:
Medlem
· Västra götalands län
· 348 inlägg
Jag ber om ursäkt för den felaktiga informationen!! När jag registrerade mitt konto så uppgav jag samma lösenord för sidan och för själva koden man ska uppge. Det betyder att verisure INTE visar koden för sajten i klartext!
Återigen! Jag är hemskt ledsen för att jag blandade ihop dessa fält! Jag ska försöka editera mitt inlägg ovan.
Återigen! Jag är hemskt ledsen för att jag blandade ihop dessa fält! Jag ska försöka editera mitt inlägg ovan.
Frågan om masterkoden kvarstår dock. Jag och en kompis har alltså samma problem med att vi inte kommer åt meny läget. Beror det på att vi har verisure adaptern och är uppkopplade mot det? Har inte fått riktigt svar på det.
Ja det beror på det! Du har "menyläget" via mina sidor istället. När jag installerade i vintras så var jag glad att kunna sitta vid dator och lägga in alla koder istället för stå ute i kylan..MMLxtreme skrev:
Har nyss installerat mitt lås och integrerat med Verisure-larm. Missade dock att stänga av ljudet på låset innan jag kopplade in verisure-larmet och jag hittar inte att man kan ställa in ljudet på låset via "Mina sidor". Måste jag i sådana fall ta bort integreringen och aktivera masterkod igen för att kunna få bort ljudet från låset?Mr9 skrev:
/L
Hej L, du ändrar detta på verisurs mina sidor under Meny - inställningar - ljudludaus skrev:Har nyss installerat mitt lås och integrerat med Verisure-larm. Missade dock att stänga av ljudet på låset innan jag kopplade in verisure-larmet och jag hittar inte att man kan ställa in ljudet på låset via "Mina sidor". Måste jag i sådana fall ta bort integreringen och aktivera masterkod igen för att kunna få bort ljudet från låset?
/L
Jag testade precis själv och det fungerade.
Klicka här för att svara