Hej

Har nyss installerat ett L3 hemma, allt funkar prima förutom nödöppningen. Det verkar bero på att medbringaren är för kort och eftersom jag är världens klant så lyckas jag ju kapa även den extra medbringaren för kort...... Mätte från utsida dörr istället för insida 🤔

Någon som vet om L2 medbringaren passar? de går att köpa lösa. Medbringarna till L3 finns bara i något kit som är svindyrt. Alternativt om någon har en medbringare till en L3a som ni kan tänka er att sälja

Det finns lösa medbringare att köpa men även ett monteringskit (behörspåse) som innehåller medbringare.
Om du har nya R2 låshuset så kan medbringaren vara längre än i beskrivningarna så länge den inte krockar med utsidans enhet.

1 123abc skrev:
Det finns lösa medbringare att köpa men även ett monteringskit (behörspåse) som innehåller medbringare.
Om du har nya R2 låshuset så kan medbringaren vara längre än i beskrivningarna så länge den inte krockar med utsidans enhet.
Alla lösa medbringare jag sett har vart till L2 låset fast de kanske även passar L3?

G Grillo skrev:
Alla lösa medbringare jag sett har vart till L2 låset fast de kanske även passar L3?
Det finns lösa till L3 jag har alltid några lösa i bilen.
Ring en låssmed och fråga då de får en över vid installation.
Om du har en bekant som installerat doorman L3 så kan du fråga om de har kvar den extra medbringaren.

1 123abc skrev:
Det finns lösa till L3 jag har alltid några lösa i bilen.
Ring en låssmed och fråga då de får en över vid installation.
Om du har en bekant som installerat doorman L3 så kan du fråga om de har kvar den extra medbringaren.
Tack för tipset

Bästa svaret

Jag kan hälsa om någon fler får samma problem att medbringare till L2 låset passar. Den ser lite annorlunda ut men de passar rakt av.
Stoppade dit en sådan och mätte från rätt håll den här gången så nu funkar även nödöppningen 🙂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.