3 806 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Yale Doorman L3 barnlås?
Hej!
Vår treåring har äntligen lärt sig hur man låser upp och öppnar våra Yale Doorman själv inifrån. Någon som har en bra lösning på detta problem? Vill helst inte montera dörrkedja.
Vår treåring har äntligen lärt sig hur man låser upp och öppnar våra Yale Doorman själv inifrån. Någon som har en bra lösning på detta problem? Vill helst inte montera dörrkedja.
Tjena!
Spontan tanke, kan ni inte aktivera bortalåset som gör att insidan inte funkar sen använda nödöppningen (utan att visa barnet)
Många vet inte om den funktionen med smidig när tex batteri är slut eller brand.
Du lyfter handtaget upp innan du trycker ner så öppnas dörren utan låsvred
Spontan tanke, kan ni inte aktivera bortalåset som gör att insidan inte funkar sen använda nödöppningen (utan att visa barnet)
Många vet inte om den funktionen med smidig när tex batteri är slut eller brand.
Du lyfter handtaget upp innan du trycker ner så öppnas dörren utan låsvred
Bortalåsningen ska inte användas.Superkewl skrev:
Det folk gjorde förr i tiden var att sätta handtaget rakt uppåt (lodrätt uppåt) på insidan istället för vågrätt som normalt då det försvårar för små barn att öppna.
Har dock inte testat det på Yale doorman.
Varning för att jag gör reklam för mig själv, men jag hade samma problem och tänkte att jag skulle kunna hjälpa några föräldrar, säljer därför barnlås på tradera ☺️. Det är som en kåpa man sätter över och den fungerar bra för mig och min klåfingriga dotter!
Klicka här för att svara