P perra4 skrev:
Fjällstugan står på 18grader, så därför är det ju extra konstigt att batterierna på insidan av låset är dött särskilt som dom är använda i 3månader bara. 9v batterier var varmt i innefickan. Det var -10grader ute, men det borde ju funka ändå tycker jag
Då kan det uteslutas, +18grader är tillräckligt varmt.

P perra4 skrev:
Då är jag säker på att jag inte har borta säkring aktiverat. Men även fast jag hade gjort det så låter det ju märkligt att man inte ska kunna komma in med 9v batteriet
Då är kanske glas billigare än låssmed även om det blir kallt i helgen.
Men tänk på att det är väldigt lätt att skära sig, härdat glas "exploderar" medan vanligt glas skär man sig lätt på så det är inte en bra lösning det heller.

Redigerat:
O det varit ett nytt lås så är det otroligt att batterierna inte hållit i 2 månader. Är det ett beg lås eller gamla batterier som du inte bytt tid så är det inte omöjligt att 9 v batteriet hjälper. Du sa tidigare att du använt 9 volt batteri så du kanske hade dåliga batterier redan för 2 månader sedan. Slå rutan eller låt låssmeden ”försöka” rädda låset. Jag hade valt rutan, billigast så.

Har du garanti på låset? I så fall bör du kontakta säljaren och höra om lämplig åtgärd. Om det gått sönder under garantiperiod kanske du får ersättning.

• Gilla
tttomten
  • Laddar…
Hur gick det?

M Mr9 skrev:
[bild]
när vi installerar vår yale får vi inte detta att funka. Man ska ju testa ta ut ett batteri och se så vredet går ner när man gör så här, vårt gör ej det. Någon som vet varför?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.