Jag har ett doorman på min garageport (dubbeldörr) och ingen annan ingång eller fönster till garaget...

Trots att jag trycker rätt kod visar låset "fel kod" signal genom att blinka med olika knappar.

Jag har testat med att lägga ett 9V batteri på utsidan, men det är ingen skillnad, det låser inte upp.

Jag kommer in i "master" läge och har testat att lägga till en till access kod, och även en dygnskod, men ingen av de nya koderna fungerar heller och ger samma "blink" med knapparna bara...

Det är ett gammalt "classic" utan någon App styrning.

Någon aning om hur jag får upp skiten utan att såga hål i dörren?

Jag skrev till Yale kundtjänst och de ringde upp en dryg timme senare, på jul annandagen, vilket är rätt imponerande som service.

Dessvärre gick det inte att göra så mycket och han menade att det antagligen är motorn i låset, alternativt att det är fastkilat...

Låssmed nästa då bara som får borra upp det.

Chr3
Hur gick det? Lyckades låssmeden få upp det utan att förstöra låset eller..?

Det löste sig genom att jag "bröt" dörren lite fram och tillbaka och då låste den upp efter lite racklande. Det är för att dörren svällt lite så det blivit för tight.
Jag har justerat karmen lite inåt och nu fungerar det som det ska.

Random blinkande knappar betyder alltså att låset inte "orkar", eller kan, dra låskolven.

• Gilla
Davidbagare och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.