Hur får jag bort dessa skruvar? Har haft problem med att mitt ena Yale-lås inte går att öppna utifrån med kod eller inifrån (förutom manuell nödöppning). Yale’s support skrev att låshuset kanske sitter för tajt i dörren och att jag därför skulle skruva loss låshuset och fila lite lätt i dörren (i hålet där låshuset sitter), men hur får jag loss låshuset med de skruvarna? Jag har mig veterligen inte nån sån bits hemma. Tack på förhand!

• Skruv på ett låshus från ett Yale-lås med en ovanlig skruvtyp som är svår att lossa utan rätt bits.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ett så kallat ”säkerhetsbits” som behövs.

I detta fallet torx.

Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Det är ett så kallat ”säkerhetsbits” som behövs.

I detta fallet torx.
Jo, jag ser att det är torx men denna har ju nån liten ”plupp” i mitten av skruven också så det funkar inte med vanlig torx.

M M H skrev:
Jo, jag ser att det är torx men denna har ju nån liten ”plupp” i mitten av skruven också så det funkar inte med vanlig torx.
Därav säkerhetsbits…

• Gilla
M H
  • Laddar…
Men dom skruvarna ska du inte lossa, det räcker med dom två yttersta.

• Ritning av en dörrlåsinstallation med två skruvar markerade med blå pilar för att lossa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
M H
  • Laddar…
balloo balloo skrev:
Men dom skruvarna ska du inte lossa, det räcker med dom två yttersta.
Ok, tack! Då fick jag kanske fel info från Yale? De skickade den här bilden och sa att jag skulle lossa på de två skruvarna.

• Dörrlås med markerade skruvar att lossa enligt instruktioner från Yale.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.